Egy hithű kommunista őszinte levele Kövér Lászlóhoz

Tisztelt Kövér Úr!

A hortobágyi templomban 2013. június 22-én elhangzott beszéde igen érdekes gondolatokat ébresztettek bennem. Ön akkor úgy fogalmazott, hogy „mi magyarok saját bőrünkön tanulhattuk meg, hogy a magyarságnak még a kommunistákból is a legalja jutott, akik nemzetárulásban, hazaárulásban és nemzettársaik megnyomorításában mindig élen jártak Kun Bélától Rákosi Mátyáson át Kádár Jánosig”. Elképzelhető, hogy kommunistákból valóban a legalja jutott nekünk, hiszen annak idején sajnos Ön is, valamint testvérei és kedves édesapja, sőt nagyapja is az MSZMP tagjai voltak. Méghozzá nem is akármilyen tagjai. Nagypapája megkapta Szocialista Hazáért Érdemrendet, Ön pedig, mélyen tisztelt Kövér úr, az MSZMP KB Társadalomtudományi Intézetének Ifjúságkutató csoportjának volt a munkatársa. Emlékszik már?

kover_laszlo_mszmp

De tudja, még csak nem is az a legnagyobb baj, hogy miközben sok száz kommunista család őszintén hitt a dolgozók ügyéért harcoló szocializmusban, addig Ön karrierista nyikhajként – a többi rendszerváltó banditához hasonlóan –csak kapaszkodóként, eszközként használták a Kádár- rendszert.

A tragédia az, kedves Kövér úr, hogy míg a hithű kommunisták nem tagadták meg múltjukat, addig Ön gyűlölettől fröcsögő hangnemben gyalázza egykori sorstársait, elvtársait. Illetve nem. Az elvtársait nem. Ahhoz ugyanis elvek kellenének, Ön viszont – már ne is haragudjon véleményemért – szó szerint az a legalja, gerinctelen és elvtelen senki, akit a beszédében említett: az új kapitalista világban a politikai pályafutása érdekében, a hatalom kedvébe járva a legelszántabb módon gyalázza azt a rendszert, amely Önt kitaníttatta és próbált magából embert faragni. Sajnos nem sikerült, de erről azt hiszem, hogy nem mi tehetünk.

És most jól figyeljen, Kövér úr, mert talán még nem késő tanulni Önnek sem: hadd emlékeztessem arra, hogy az I.világháború után a  kommunisták védték az országot a trianoni gyalázat ellen, és nem a kommunisták, hanem a hazánkkal hadiállapotban lévő Franciaország fegyverezte és öltöztette fel azt a martalóc rablóbandát, amely nem az országot védte, hanem legyilkolt több, mint százezer magyar fegyvertelen munkást parasztot, majd egy puccsal átvették a hatalmat és ránk kényszerítették Horthy Miklóst, akiről akit leginkább Ady Endre költőnk szavaival lehet jellemezni a legjobban: „Úrnak,Magyarnak egyként rongyot”. Maguk épp olyanok, mint Horthy Miklós volt. Az egyetlen különbség az, hogy Önök nem küldtek halálba egy millió magyart úgy, ahogyan azt nagy példaképük tette a II. világháború idején. ( bár nem vagyok abban biztos, hogy ezt nem tennék meg szívesen)

Befejezésük csak annyit szeretnék még írni, hogy nemcsak a kommunistákból jutott a legalja. Pontosabban nem a kommunistákból jutott a legalja, hanem Önökből. Végtelenül sajnálom szegény országunkat, hogy politikai elitünk Önhöz hasonló köpönyegforgató, hataloméhes és képmutató, bukásra ítélt emberekből áll.

Katona Gábor, Népi Front

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Hozzászólások

  • szilágyi sándor  On 2013/07/07 at 6:01 du.

    Ez kérem a teljes igazság!!!

    • hatlabutyuk  On 2013/07/08 at 8:53 de.

      Kövér László bánatára még sokan élnek olyanok, akik emlékeznek az MSZMP-beli ténykedésére. A múltat megtagadni nem lehet, a jelent éljük, a jövőt pedig ki-ki saját maga alakítja.

    • Garayné  On 2013/07/09 at 4:48 du.

      Kedves Katona Gábor!

      Félreértés ne essék nem védem miért is védeném Kövér Lászlót hisz a róla írtakkal egyet értek DE amit a Horthy korról és FŐLEG TRIANONRÓL írt az akkora történelmi hamisítás amit ritkán hall az ember . Katona Úr ajánlom legközelebb ha történelmi hozzászólást tesz akkor előtte tanulmányozza az adott kórt. Trianonról és a Horthy kórról írtak mind hazugság !!

    • Erika Klinko  On 2013/07/11 at 3:49 de.

      Kiegészítés:ők nem háborúba ,hanem nyomorba küldtek milliókat 3 év alatt…

    • Kerékgyártó Erzsébet  On 2013/11/15 at 6:37 du.

      Kedves Katona Gábor!
      Teljesen egyetértek Önnel! Valamint örülök, hogy valaki merte mindezt leírni. Csak gratulálni tudok!

    • Phoenix  On 2014/08/20 at 5:48 du.

      Garayné
      On 2013/07/09 at 4:48 du.

      A leírásban egyetlen egy súlyos tévedés van: “… hanem legyilkolt több, mint százezer magyar fegyvertelen munkást parasztot …”

      A Kádár-rendszer kb. 50-60 ezer főre becsülte a fehér terror áldozatainak számát, a rendszerváltás után a viszonylag mértéktartónak tekinthető Gosztonyi Péter 5-6 ezres számot említ. A “több, mint százezer” valóban túlzás. A többi azonban stimmel.

  • Darvas Zsolt  On 2013/07/07 at 6:45 du.

    Mi adtunk hatalmat a kezükbe, és nekünk is kell elzavarnunk őket. Mentelmi jogot felfüggeszteni, és hazaárulás vádjával független bíróság elé állítani egytől-egyig az egész bagázst!

    • Gizella Szászné Majoros  On 2013/07/08 at 3:25 du.

      Hol az a független bíróság amelyik elítéli Őket???

    • Btk  On 2013/07/08 at 6:49 du.

      Miután visszaalítottuk a halálbüntetést.

    • Marika  On 2013/07/09 at 2:45 du.

      De jó lenne!!!!akkor végre rend lenne!!!!

  • Fábián Magdolna  On 2013/07/07 at 10:30 du.

    Ez szintiszta igazság!!!!!!!Azok a kommunisták, akiket “Viktor” a betonba akart döngölni 1989.-ben, azoknak köszönheti, hogy miniszterelnök lett, mert ingyen tanítatták!/SAJNOS!!!!!!!!!!!!!/Kövér Lászlóról a vélleményem nyomdafestéket nem tűr!!!!!!!!!!!!!! Ezeket az alja “kommunistákat” örökre elkell távolítani a közéletből!!!!!!!!!!!!!!!Bíróság elé kell állítani őket, Viktort, Kövért, Kósát, Selmeczyt, Lázárt, Rogánt.Teljes vagyonelkobzást követel a nép!!!!!!!!!!!Vissza az ellopott vagyont!!!!!!!!!!!!!Még a választások előtt elkell távolítani őket, mert éhen halnak az emberek, és a gyűlölet egyre nő a FIDESZ képviselők , miniszterek, államtitkárok stb ellen.Képviselő urak!!!!!!!!!!!!!Nyugodtan tudnak aludni?Tiszta a lelkiismeretük?MINDENT MEGSZAVAZNAK!!!!!!! Áder úr! Ön a FIDESZT képviseli, vagy a hazáját?Hány áldozata van a FIDESZ Diktatúrának VIKTOR???????????Istenhívő létedre , hitetlen vagy!!!!!!!!!!!!! ui:A népfront és az ellenzéki pártok tartsanak a fiataloknak, és időseknek/főleg vidéken felvilágosító előadásokat, mert nagyon tájékozatlanok az emberek!!!!!!!!!!!!!!!/

    • Rózsa Csipke  On 2013/07/09 at 1:21 du.

      Az első szótól az utolsóig igazad van kedves Magdolna

    • Sike Mária Terézia  On 2013/07/25 at 11:15 de.

      Kedves Magdolna!
      Amit leírt igaza van! Sajnos ebben az országban annyi sok aljas dolog és ember van!

    • Molnárné  On 2013/11/13 at 6:36 de.

      Ezt komolyan gondolta ? Akkor Önt is le kellene csukni a gyűlölet és az árok ásás miatt !

    • Papa  On 2013/11/14 at 11:30 de.

      Nekem is ez a véleményem, tönkretettek három és fél, illetve négy millió ember életét.

    • Perge Jánosné  On 2014/01/14 at 12:29 du.

      Ilyen alapokon az egész parlamenti képviselőket , politikusokat ,ki lehetne nyírni . Annak idején őket is az állam taníttatta , próbált belőlük is jó politikust faragni , de sajnos mihelyt abba a bizonyos székbe kerülnek , már nem tudják honnan érkeztek ,és mit tanultak . Akárki is kerül oda fel mindenkinek első és legfontosabb dolga , a saját és családja zsebét megtömni. Ebben minden párt egyformán gondolkozik..

    • NemAge  On 2014/08/31 at 10:02 de.

      Fröcsögés, fröcsögés! Maradjunk annyiban, hogy nem szabad csak a Viktorékat felelőssé tenni az ország nyomoráért. A bajnai és gyurcsány féle ámokfutás ugyanakkora égbekiáltó bűn. Az elmúlt 25 évben csak azok húztak hasznot, akik a gengszterváltás előtt is vidáman dorbézoltak a melósok által összehordott vagyonban. Nincs akkora börtön, ahová ez a tetves csőcselék beférne! Kedves Fábián Magdolna, butaság és szűk látókörűség lenne csak a jelenlegi kormányt hibáztatni. Valljuk be, ezek mind egy tőről fakadnak, és ez az igazi tragédiája az országunknak!

  • Farkas Anna  On 2013/07/08 at 5:28 de.

    Az a baj, hogy ezt nem olvassa a címzett és sok – sok érintett “elvtársa”, meg a seggnyalóik sem.

    • Puska Ági  On 2013/07/08 at 1:48 du.

      Hadd nyugtassalak meg. Dehogynem olvassák! Ha esetleg valami mégis kimaradna, az olvasószolgálatuk felhívja rá a figyelmüket.

    • Béláné Hegedűs  On 2014/08/20 at 10:26 de.

      Egyetértek Perge Jánosné véleményével. Hozzátéve, hogy amit a cikkíró leírt Kövér Lászlóról, az ugyanúgy ráillik az összes szélkakasra, akik ugyanúgy elfelejtették, hogy honnan jöttek és mekkora köpönyegforgatók . Egyébként tudomásom szerint, az Ady idézet nem Horthyra vonatkozott, hanem ,ha nem tévedek Tisza Istvánra.

  • Kinga GANON  On 2013/07/08 at 5:57 de.

    Csodálatos ,hogy így tisztán és érthetően leírták az IGAZAT!!!!!
    Most már csak lépni KELL!!!!!

  • Redevil  On 2013/07/08 at 6:19 de.

    BÜSZKESÉGEINK ,Kitüntetések-kitüntetettek

    Egykori kitüntetettek és kapott érdemrendjeik.

    Nem lehet kétszer ugyanabba a folyóba lépni?!

    A Szocialista Magyarországért kitüntetést kapták:

    Dr. Schmitt Pál elvtárs, a MOB elnöke, több évtizedes szocialista
    sportvezetői munkájáért és nemzetközi érdeklődést kiváltott tudományos
    munkásságáért

    Kövér László elvtárs, az MSZMP Párttörténeti Intézet munkatársa,
    két évtizedes ideológiai kutatásaiért

    Tarlós István elvtárs, tanácstag, a III. kerületi tanács
    városfejlesztési bizottságában kifejtett munkásságáért

    Bakondy György elvtárs, az Országos Védelmi Bizottság párttitkára

    A Munka Érdemrend arany fokozatát kapták:

    Semjén Zsolt elvtárs, az Országos Egyházügyi Hivatal titkára

    Demján Sándor elvtárs, a Gorsium ÁFÉSZ elnöke

    Csányi Sándor elvtárs, az OTP V. kerületi fiókjának vezetőhelyettese

    Áder János elvtárs, Csorna város pártbizottságának másodtitkára

    A Munka Érdemrend ezüst fokozatát kapták:

    Széles Gábor elvtárs, az Ikarus üzemi pártbizottságának tagja

    Orbán Győző elvtárs, a Gánti Ércbányák nyugalmazott párttitkára

    Pokorni Zoltán elvtárs, a Pedagógusok Szakszervezetének főtitkára

    Pozsgay Imre elvtárs, a Hazafias Népfront elnöke

    Rogán Antal elvtárs, a Sárvári Gimnázium KISZ-bizottságának titkára

    A Munka Érdemrend bronz fokozatát kapták:

    Hoffmann Rózsa elvtársnő, gimnáziumi tanár

    Lázár János elvtárs, Hódmezővásárhely város tanácsának tagja

    Kósa Lajos elvtárs, a Debreceni Városi Tanács előadója

    Szíjjártó Péter elvtárs, Győr város tanácsa ifjúsági bizottságának tagja

    Matolcsy György elvtárs, minisztériumi előadó

    Vona Gábor elvtárs, az ELTE KISZ-alapszervezet titkára

    Selmeczi Gabriella elvtársnő, a Budaörsi Szocialista Nőszervezet tagja

    Deutsch Tamás, az ELTE Állam- és Jogtudományi Kar hallgatója

    • Ádám Mihály Tamás  On 2013/07/10 at 6:30 de.

      Szíjjártó Péter Született Komárom, 1978. október 30. Tehát ezek szerint 10, max 12 éves lehetett amikor kitüntették! Jól van, csak így tovább!

    • Valida  On 2013/07/10 at 7:09 de.

      Szép kis lista, de ezek az emberek nem érdemelnek elismerést. Az elismerést azok érdemelnék akik a háttérben csendesen, vért izzadva, nap mint nap teszik a dolgukat.Reggel fáradtan dolgozni mennek, s amikor végeztek akkor a másik munkahelyre mert egy munkából már nem tudja fenntartani a családját házát. Fáradtan rogy össze este.Megnézi a TV ben a híreket és már csak csöndben ingatja fáradt fejét- megint emelkednek az árak, még többet kellene dolgoznom- gondolja és elalszik. Vagy az az édesanya aki csak vásárolni indul és hosszasan sétál a sorok között a boltban mert bár bőség van,a polcok majd összeroskadnak a sok felesleges árucikktől de a pénztárcájában alig van valamicske. Na abból ebédet és vacsorát varázsolni az asztalra az az igazi művészet. És még sorolhatnánk a hétöznap hőseit akik soha nem fognak hasonló elismerésben részesülni de egész egyszerűen le vannak sz..va.
      Pedig ezek a hiénák élősködők belőlük élnek. El kell zavarni őket dolgozni valós munkát, nem csak pofázni a parlamentben.

    • Alice Ilas  On 2013/07/19 at 10:35 de.

      nem jo a lista, kerjuk atdolgozni. vagyis annyiban jo, hogy egyik is kommunista meg a masik is marmint akit kituntetek meg aki kituntet. magyarul hazon belul marad.
      csak az nem ertjuk, hogy ez a sok kommunista meg zsido miert marja egymast folytonosan? mire jo ez a sok cirkusz? vagy ez inkabb csak szinjatek, ha igen kerdeznem ki a RENDEZÖ? az oroszok nem foglalkoznak csak a sajat osszerabolt es összelopot milliardjikkal kinek erdeke ez a torzsalkodas? erre kereunk okos valaszt.

    • Tamasi István  On 2013/07/24 at 9:35 de.

      Ezt a kitüntetés listát A nagy nyilvánossággal is meg kell ismertetni!

    • Tamasi István  On 2013/07/25 at 11:56 de.

      FIGYELEM! VIGYÁZAT!

      Ez a kitünteés lista nem valós, PROVOKÁCIÓ!!
      Első olvasásra magam is bedőltem.

      FIGYELEM! VIGYÁZAT!

    • Károly Szomjas  On 2013/11/12 at 8:46 du.

      Ádám Mihály hozzászólásához.
      He,he,he. Viszont, ha ilyen ügyes volt 10-12 éves korában, akkor alkalmas a mostani posztjára.

    • bardav  On 2013/11/15 at 5:59 du.

      a listában feltünt Lázár János neve, aki a 1993-ban fejezte be a gimit, amikor már nemigen voltak régi típusú elvtársak. A többit nem ellenőríztem, de Lázár kicsit fiatalnak tűnt…

  • György L  On 2013/07/08 at 7:18 de.

    És még, a mostani bandában,ill környezetében,hányan voltak,3/2-3-4-5-6- ok.Ez is megérdemelne egy nagyszerű botrányt.

  • Szobonya László  On 2013/07/08 at 8:24 de.

    Azt írja Farkas Anna, hogy (idézném):
    ‘az a baj, hogy ezt nem olvassa a címzett és sok – sok érintett “elvtársa”….’
    Gondolom itt a “jobboldalra gondol”.
    Nos ki kell, hogy ábrándítsam.
    Legalább annyian “nem olvassák” Önöket, mint amennyien Önök közül nem olvasnak minket…

    Tovább lépnék ezen az enyhe ívű ferdítésen…

    Amúgy 51 éves vagyok, családom van és volt néhány kellemes évtizedem a szocializmusban nekem is, mint itt mindannyiunknak, ugyan akkor viszont sokakkal ellentétben – már akkor is – nyitott szemmel és halló fülekkel éltem vidám fiatalkorom.
    Akkoriban voltam Kisdobos, voltam Úttörő, és voltam KISZ-tag is. Mindegyikről beszámolok, mert nem szeretném ha bármi félre érthető lenne, de kérem, éppúgy olvassanak végig, mint a “hithű kommunista” Katona Gábor elvtársukat.

    Véleményem és tapasztalatom is van, pontokba is szedném, így egyszerűbb:

    1, Hithű kommunista? Belegondoltak már ebbe egyáltalán mi az? Talán hithű katolikus, vagy keresztény, de hithű kommunista az mégis milyen hitet takar? A materializmus hitét? Vagy a Marxizmust? A Marxizmus nem egy hit, hanem egy kőkemény közgazdaságtan. Van Önök között aki olvasta a Marxista alapokat, a Tőkét? Mert én olvastam, bár igen nehezen értettem sok dolgot benne, de az nem a szocialista államrend alapja, hanem sokkalta inkább a mai – nálunk működő – kapitalista kizsákmányolás elméleti alapjai. Akkoriban egyébként több tucatnyi közgazdász írt ilyen műveket, Marx maga is hivatkozik másokra benne.

    2, Kisdobos éveim: a kutya nem kérdezte szeretnék-e az lenni… azzá váltam, mert ez volt a kötelező menet és kész. Ha kérdezték volna sem mondtam volna nemet. Miért tettem volna, hiszen kirándultunk állandóan és semmi komoly nem volt, csak némi politikai nevelés, de azt észre sem vettük.

    3, Úttörő: még érdekesebb volt. Akkor már a lányok is érdekeltek, a kis rövid szoknyájuk, a kigombolható blúzuk és azok az összebújós, tábortüzes őrsi “táborok”… A politikai agymosás mellékes volt észre sem vettük, úgy, ahogy az hithű tanítóink orosz nyelvtanítási munkájuk is kárba veszett úgy veszett kárba a “hitoktatásuk” is… megmaradtak azután a szép táborozások, a bulik és az almaszedés emlékei.

    4, KISZ: ez már érdekesebb volt. Ekkor már tizenéves voltam és gondolkodtam. Elutasítottam, hogy köszönöm, nincs szükségem rá. Senki nem is erőltette tovább (akkor!). Ez tény és nem vitatható.

    Kik lettek mégis KISZ-esek?
    Akiknek voltak konkrét céljai. Nekem nem volt semmi, akkoriban még a továbbtanulás sem izgatott, így – bár többen figyelmeztettek, hogy majd megjárom, ha nem lépek be -, nem léptem be és nem is jártam meg…

    5, Mégis hogyan lettem KISZ-tag?
    Meg különben megjártam volna. Nem írom ki mert sokan ismerik az akkori MSZMP titkárunkat – ma is még -, így nevezzük X elvtársnak.
    Aki akkoriban 70-80-as években élt, pontosan tudja, hogyan működtek az állami gépezetek, aki meg nem tudja annak ide leírom fehérre, feketével:
    Mi – értsd a PÁRT – adunk – úgy, hogy adni ugyan nem adtak, de nem is nagyon vettek el – és Te pedig szolidaritást vállalsz a Párttal – a Néppel, mondat X úr! -, azaz belépsz először a KISZ-be, majd a PÁRTBA, mert ugye sora van mindennek.
    Ezt ugyan a politikai vicc kategóriájába tartozó módon tette X úr, egy hatalmas irodában – értsd kb. 5 x10m -es teremben (a PÁRT-házában) egyetlen hosszú asztal két végén ültünk le – csak mi ketten -, úgy, hogy közben senki nem zavarhatott bennünket.
    Nem ragozom a szót, X úr jól vizsgázott, én elvéreztem, feleskettek, és “hithű kommunista lettem” kis KISZ könyvecskével, amiben összesen két bélyeg került beragasztásra… az egyik azért, mert akkor rögtön kellett, a másik azért, mert elmentünk egy KISZ- táborba és hát ugye, hogy nézne ki..
    De ez volt az utolsó bélyegem és az első aktív ténykedésem… de kiemeltek, mert értelmesnek véltek és kongresszusra küldtek… 1989 áprilisában volt ha jól emlékszem és több napos volt. A jövő volt a tét!

    6, A második ténykedésem ezen a kongresszuson való AKTÍV részvétel volt, ahol azt hiszem már szekciókra voltunk bontva, de lehet, hogy nem, már nem emlékszem, de arra igen, hogy – talán én elsőként – álltam fel a küldöttek közül – több száz küldött közül – és előadtam egy röpke beszédet arról, hogy frusztrált vagyok, hogy mindenki álságosan viselkedik a PÁRT és a KISZ kapcsán, akkor, ha hivatalos közegben vagyunk, amikor egymás között, akkor meg bátran és nyíltan beszélünk arról, hogy egy álságos világot építettünk magunk köré. Kérdem én, mire jó ez elvtársak?
    Majd megkérdeztem a jelenlévő társaságból van-e egyetlen valaki is aki komolyan hisz a szocialista és kommunista világnézeti alapokban, mert az kérném, hogy jelentkezzen…
    Senki – mondom még egyszer SENKI nem jelentkezett!
    Ekkor javasoltam, hogy szűnjön meg a KISZ, de ha ennyire nem vesszük is drámaian, akkor legalább változtassunk a nevén és az alapszabályból a kommunistázást és s szocialista alapokat távolítsuk el, legyen tisztán egy ifjúsági társadalmi szervezet.

    Büszke voltam magamra, mert egy lavina indult el, végül még akkor és ott, megszűnt a KISZ!

    7, Az előzmények része volt 56 édesapám, édesanyám és a széles rokonság tükrében… Itt volt aki valóban kommunista eszméket valló ÁVH-s volt, és volt közöttük, olyan, akit üldöztek és disszidált. Volt olyan aki részegen elszabadult és fosztogatott és volt, aki félénken – de bátor szívvel – elrejtette az egyetemi évfolyamtársainak a fegyvereit és lebeszélte őket az utcai zavargásokról…. – utólag nagyon is jól tette -! Volt közöttük Munkásőr és volt kormányőr is! Nagy család mindenki más pozícióban volt.

    8, Édesapám soha nem törte be a rendszer. Ő nyakasabb volt ennél. Nem is lett – egy akkoriban korszerűnek számító – nagy vállalat vezérigazgatója, pedig nem kértek tőle mást, pusztán annyit, hogy ha várományosa kíván lenni ennek a pozíciónak – minden egyéb esélye meg volt rá -, akkor lépjen be a PÁRT-ba. Ő pedig – némi naivitással – azt kérdezte, hogy nem a rátermettség és a szakmai képességek határozzák meg a vállalatvezetői kinevezéseket, hanem a PÁRT-hoz való hűségük?
    Erre nem válaszoltak Neki, de ettől a naptól kezdve fokozatosan ellehetetlenítették, visszavonták az állami kitüntetésre – minisztériumi felkérés alapján – tett javaslatukat, alacsonyabb vezetői pozícióba tették, stb., míg végül másik vállalthoz akart átmenni. A PÁRT-GÉPEZET pedig a mögöttes, aljas aknamunkával Személyi Nyilvántartólapon olyan információkat adott át – apám tudta nélkül – a másik cég vezetésnek, hogy nem kívánták őt felvenni. De egy barát kapcsán belenézhetett a Személyi Lapjába, amitől dobott egy hátast:
    “szakmailag kiváló, emberileg egy senki…,” stb. nem folytatom.

    9, Biztosan mindenkinek más emlékei vannak a múltat illetően. Nekem akkor a HIT már mást jelentett, titokban ugyan – templomba soha nem járva – de 1982-től már valóban hitben éltem. Számomra a világ 1989-ben nagy reményekkel nyílt meg! De soha nem gondoltam volna, hogy az egykori PÁRTKATONÁK még két évtizeddel a fordulat után is – igaz most nagytőkésként és országrombolóként – de munkálkodhatnak. Azt hittem, abban reménykedtem, hogy a hazug és álságos elvtársak, akiket a hatalomszerzés, az ingyen élés, vagy egyszerűen csak azok a kényelmi juttatások – amiket például a katonaság, munkásőrség jelentett -, megkapják majd méltó jutalmukat azokkal pedig, akik háttérbe kerültek, mert egy valódi demokráciában hittek, megjutalmaz az élet.

    10, Nem így történt. Higgyék el, én sajnálom a legjobban… Most azonban már nem ennek kellene a fontosnak lenni. Akik akkoriban bűnöket követtek el és még ma is aktívak, bűnhődniük kell éppen úgy, mint a fasiszta diktatúrát kiszolgálóknak. Másoknak pedig akár jobboldali akár baloldali eszméket vall, az országépítésben együtt, egymásnak nyújtott kézzel – mint az árvíz idején – vállvetve kellene építkeznünk. Azzal a hatalommal, amihez jogot adunk, pedig senkinek nincs joga a saját érdekeit kiszolgálni. És itt 2004-re, 2006-ra gondolok elsősorban, noha tudom, szívesen olvasnának itt mást is….

    Üdvözlettel:
    Egy keresztény, valóban hithű polgár:
    Szobonya László

    • Imre Kiss  On 2013/07/08 at 9:59 de.

      DRATULÁLOK

    • Rozi  On 2013/07/08 at 11:12 de.

      Kedves Szobonya László!

      Voltam én is kisdobos, úttörő és kisz-tag. Bele csöppentünk igaz, de volt mit csinálnunk. Nem az utcát róttuk, nem láttak bennünket holt részegen tántorogni, nem versenyeztünk ki melyik kábítószert próbálja ki és volt mit ennünk. Mert volt munkánk!!!!!!!!!!! Szüleink azért dolgoztak,( többek közt) hogy aki tehetséges az állami pénzen kitanulhassa a szakmát vagy váljék belőle olyan vezető aki a nép jólétét majdan segít biztosítani. Ehelyett kineveltek, kineveltünk egy olyan tolvaj bandát aki a barátaival felvásárolta állami pénzen fél Magyarországot, aki a családokat kiteszi az utcára, aki belehajszolta az embereket egy nem létező deviza hitel néven futó milliós tartozásba,. Igaz ezzel nem kötelező élni, de mindenki szeretne jobb életet. Ehelyett az emberek teljesen eladósodtak, a tisztelt kormány tagok soha nem látott módon meggazdagodtak. Milliók élnek egyik napról a másikra, éhező gyerekekkel van tele az ország. Remélem felébrednek az emberek és rövid időn belül kitakarítjuk ezeket a hatalom és pénz éhes férgeket az országból. Bátor ember a magyar, megvédi ami az övé, még akkor is ha nem kettő, hanem száz börtön töltelék védi a minisztert. Úgy érzem nagyjából egy a véleményünk, én mégis azt gondolom ,hogy az átkosban hagytak élni, volt mit enni, volt fedél a fejünk felett,kimehettünk az utcára anélkül, hogy rettegni kellett volna a sok tolvajtól vagy gyilkostól. Nem vagyok hívő ember, mégis remélem, megveri az isten azokat a mocskos férgeket akik nyomorba döntötték a honfi társainkat és az országunkat!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Fábián Magdolna  On 2013/07/08 at 5:42 du.

      Az én apukám azt mondta “A LEJOBB ITÉŐ BÍRÓ A SORS!”””, igaza volt, de segítsünk mi is ennek a bírónak, hogy ez a sok szemét köpönyegforgató, hazug, tolvaj, népnyomorító elnyerje 2014 után méltó büntetését!!!!!!!!!!!!!!Soha többé ne engedjük , hogy a közéletbe résztvegyenek, Bíróság elé kell állítani őket /ahogy ők teszik/ Elkobozni a lopott vagyont, közmunkára itéljék a börtönbe!!!!!!!!!!!!!!

    • Kovács István  On 2013/07/08 at 2:03 du.

      Tisztelt Szobonya úr!
      Csak néhány szó a HIT-ről. Magam úgy vélem, hiba lenne csupán a különböző vallások szférájára szűkíteni a hit fogalmát és érzését. Enyhén lekicsinylőnek tartom leveléből kicsengő meggyőződését, mely szerint nincs másfajta HIT, csak az egy (vagy többféle) Igaz Istenben (istenségben) gyökerező vallási elkötelezettség. Nem különösebben érdekes, de jómagam a reformátusok felekezetéhez tartozom és úgy jellemezném magamat, hogy istenfélő vagyok, de a HIT nem elég erős bennem. Ez az én “fogyatékosságom”, hagyjuk is… Ám azt ne hagyjuk, hogy a HIT jelentése az ön által elképzeltnél sokkalta árnyaltabb. Példának okáért, lehet hinni az általános és egyetemes emberiességben, a szeretetben és a szerelemben, a sikerben – legyen az sport, munka, tanulmányi, vagy akármilyen más siker… Lehet hinni emberekben. Mondjuk családtagjainkban barátainkban, vagy “csupán” elv-barátainkban. Nem akarom folytatni, csupán arra kérem, ne tessék szimplírozni a HIT fogalmát és jelentését.

      És valamit a “bűnhődésről”:
      Tudja, ha ön igazán hisz Istenben, nem kell aggódnia a bűnösök bűnhődése miatt, és követelnie sem szabadna. Amikor majd Ő úgy dönt, akkor bűnhődni fognak – függetlenül attól, milyen jelvényt viseltek, vagy viselnek a hajtókájukon, de nem függetlenül attól, amit elkövettek. Nem mellesleg: tartok tőle, hogy a Himnusz szerzője – bár minden tiszteletemet bírja – ebben az egy mondatban tévedett: “Megbűnhődte már e nép a múltat s jövendőt!”

      Ha ön igaz keresztény, tudja, hogy igazam van!

      Üdvözlettel:

      Egy baloldali érzelmű, ám “pártatlan” ember

      Kovács István

    • Szanyi Laszlo  On 2013/07/08 at 3:29 du.

      Kedves Szabonya Ur!

      Remelem nem sertodik meg, amiert nem Elvtarsazom!

      Orommel olvastam oneletrajzi nuanszokkal tarkitott velemenyet.
      Sajnos nagyon nem tudok egyeterteni benne nehany dologgal.

      1. Ilyen, hogy katolikus hit, ilyen nem letezik. Egyhaz es dogma az igen.
      az, hogy valaki dogmakban higgyen, az szive joga. kicsit ugyan anakronisztikus, es szanando.
      2. A kommunista ember nem kozgazdasagban, nem dialektikaban es materializmusban hisz, hanem embertarsaiban, a tudomanyos alapu felvilagosodasban es az emberek egyenlosegeben.
      3. A vilagon eddig nem volt, nem letezett sehol kommunista allam.
      4. a szocializmusnak hivott rendszer egy ugyanugy emberek altal iranyitott es vegrehajtott valami volt, mint barmelyik masik a vilagtortenelem folyaman.
      Van viszont nehany nagyon nem elhanyagolhato kulombseg:
      -az altalanos tarsadalmi ertekrend kialakitasa, annak apolasa es az arra valo neveles/torekves.
      -A tobbseg mindennapos eletenek biztositasara valo torekves
      -Altalanos es jo minosegu, tarsadalmi kozteherviselessel megoldott oktatas, egeszsegugy, honvedelem stb.
      -Kozos celokert, kozpontilag meghatarozott modon, visszatekintve meglehetosen hatekony dontesi es vegrehajtasi rendszerrel torteno intezkedes.

      Most pedig nehany altalanos eszrevetel a temaval kapcsolatban a teljesseg igenye nelkul:

      -Regen a KGST meghatarozta, ki gyart traktort, ki gepkocsit, ki buszt stb. Szazezrek, milliok hozongtek es szidtak a rendszert. Ma az EU meghatarozza, mennyi mezogazdasagi es elemiszeripari termeket allithatunk elo!!!! Most hol vannak a hozongo, lazongo milliok, mikor nincs mit enni es nincs mibol megvenni azt a keveset se?!?!?!

      -Kulon szeretnem megkoszonni a Fidesz vezetesenek, hogy Ok meg apaink es anyaik penzen tanultak es mentek kulfoldre, majd mikor hazajottek halabol tonkretettek a rendszert ami jovot biztositott nekik, es a mi generacionktol mar elvettek ezt!

      -Extraban szeretnek kifejezni a halamat nekik, hogy egy olyan orszagban elhetek, aminek nincs allaformaja, nincs alkotmanya, ahol csak az anyagi alapokon tortenik az egyen elbiralasa, ahol jogaim csak papiron vannak, kotelezettsegeim pedig szambavehetetlenek.

      -Mindezek mellett koszonom a jovotlenseget es a sorstalansagot! Koszonom, hogy nem lesz nyugdijam, de meg eltarthatom az elozo generaciokat, koszonom, hogy nem jar semmi az TB jarulekkent behajtott extraadomert.

      -Halas vagyok hogy a magyar emberek berrabszolgasagban elhetnek, hogy a Kadar rendszerbeli oktatas kivaloan alkalmassa tesz engem es sok tarsamat arra, hogy nemzetkozi cegnel dolgozzak, a normalis nyugati ber toredekeert, mindezt ugy, hogy tobb ember munkajat is vegezhetem, hiszen a mestersegesen felduzzasztott munkanelkulesegnek hala azzal az emberrel fenyegetnek hogy elveszi a kenyerem, akinek a munkajat en vegzem, es reszben en tarthatom el.

      -Halas vagyok tovabba, hogy a nehezen felepitett orszagot sikerult nagyon gyorsan kiarusitani, bagoert es kenopenzert elherdalni.

      -Es a legfontosabb; koszonom, hogy pontrol pontra bebizonyitottak a marxi es lenini teziseket! Sikerult bizonyitani mindazt amitol ovni akartak es amire a csunya politikai neveles soran felhivtak a figyelmunket, hogy a demokracia eletkeptelen rendszer, es csak egy hamis cukormaz, amivel a szuk hatalmon levo reteg erdekeit vedik, ugy hogy a megosztott tobbseg szava elvesz a kaoszban, a mindenkinek lehet velemenye hangzavarban.

      Koszonom a turelmet es elnezest a borulatasomert!

      Szanyi Laszlo

    • Kardos Miohály  On 2013/07/08 at 8:01 du.

      Nagyon megnyugtattál és megerősítettél abban,hogy nem a szocialista társadalmi rendszer volt a rossz,hanem a kaméleonok aljassága.A hordószónokok előretörése szintén a szocializmus sírját ásták.Ne személyekben gondolkodjunk hanem társadalmi törvényekben!

    • Nagy Attila  On 2013/07/09 at 6:54 de.

      Tisztelt Szanyi úr!

      Részben egyet kell értenem az írásával, de részben bizonyos dolgok egy kissé sántítanak!
      Nézze az én édesapám egy első lépcsős katonai alakulatnál volt repülőgép technikus. Soha nem volt a párt tagja és csak az mentette meg minden szorult helyzetben, hogy szakmailag nagyon otthon volt! Ezt egyébként úgy tette, hogy szülei és nagyszülei az első kommunista mezőváros alapító tagjai voltak, de őt ez csöppet sem érdekelte. Pártvonalon nem akart hasznot húzni és kész! Soha nem voltunk gazdagok, de megéltünk. Azaz napról napra éltünk! Én már az úgynevezett átkosban is az állam dolgozója voltam. Akkor sem becsülték meg a munkám, a rendszerváltás után a mai napig egyenesen leszarnak!
      Nem mindenki olyan, mint Ön, aki a KISZ kongresszuson kérdéseket tesz fel és a KISZ ott, abban pillanatban megszünteti saját magát!
      Kicsit gondolkodjon el ezen!

    • CsZ  On 2013/07/09 at 8:31 de.

      Kedves Szobonya úr!

      Nem szokásom felesleges puffogtatásokba beleszólni, és a két frontvonal közé állni, mert nem politizálok. Őszinte leszek, nem olvastam el a hozzászólását, mert annál a mondatnál megakadtam, hogy “hithű kommunista?”.
      Úgy gondolom igen! Kovács úr hozzászólásához csatlakoznék. A katolicizmus is egy elv, egy dogma-rendszer, melynek viszonylag kevés köze van Jézus eredeti tanításaihoz. Annyi a hasonlóság, mint Lenin elvei és Sztálin gyakorlata között, már megbocsásson. (Ja, azért elmondom, hogy én is hiszek Istenben, de nem csak szóban….) Tehát, az evolúció elmélete, a kommunista eszme, és sok más ideológia valóban egyfajta hit. Sőt jobbat mondok! A matematika is hit kérdése, ha azt a hagyományos keresztény hithez hasonlítjuk, mert azon az axiomán alapul, hogy 1>0. Ha ezt Ön nem hiszi el, akkor nincs matematika, sem semmilyen ehhez kapcsolódó egzakt tudománynak hitelessége. Márpedig a fenti tételnek van egy logikai buktatója a levezetésében, ezért kihozható végeredménynek az állítás igazolása és tagadása egyaránt… Mégis inkább elhisszük… Kb az Ön által említett hit (keresztény, más vallású, kommunista, evolucionista) ehhez hasonló, mert hisznek valamit, amiről azt mondják, ‘ezt el KELL hinni’.
      A valódi hit a Biblia szerint (Róma 13:1) a személyes meggyőződésen, az indokok, okok kutatásán, megismerésén és elfogadásán alapszik. Mivel azonban Jézus azt mondta: “Nem mindenki, aki mondja nekem Uram, Uram, jut be Isten Királyságába, hanem aki CSELEKSZI az én Atyám akaratát.”, ezért az elfogadás megfelelő életmód és szemléletmód kialakítását feltételezné. No és ebbe semmilyen politikai manipuláció, felesleges csörte valaminek (politikai eszmének) vagy valakinek (képviselőnek, személynek) a védelmében nem fér bele, tudniillik Jézus semleges volt a maga korában, és csak a küldetésével kapcsolatos dolgokkal foglalkozott…

      Üdvözlettel: CsZ

    • Deaák Zsuzsa  On 2013/07/09 at 9:43 de.

      Nem kívánok ebbe a ” parttalan” vitába beszállni…Számomra nem szakadt le az ég ettől a hozzászólástól ! Ezért csak egyetlen negatívumára reagálnék, ami az édesapja szakmai ellehetetlenítéséről szól.. Ilyen valóban előfordult, de cseppet sem volt általános, mert nálunk meg épp az ellenkezője történt a családban . Ugyanis több vezető is kikerült a családból, rokonságból annak ellenére, hogy nem léptek be a pártba ! De mi van napjainkban?? Több tucat rokonom , ismerősöm van, akit elküldtek a 2010-es választásoknak már a MÁSODIK hetében, mert ismert volt politikai hovatartozásuk…És ez a ” tisztogatás “azóta is tart !!! Vagy Ön szerint van ” jó célt szolgáló tisztogatás ” , és ” rossz célt szolgáló “?????

    • tibčo  On 2013/07/09 at 9:44 du.

      Hát igen ….. tanulságos eset …..sajnos ilyen is volt ,s nem is kevés …… a párt itt követett el nagy,de kibaszottul nagy hibát……hogy minden oda nem illö szemetet a soraiba fogadott …..mert ha akkor nem fogadott volna,akkor ma is a hatalmon lehetne ……nem a párttal volt a gond ….. hanem azzal a sok mocsokkal akik a soraiban voltak …..sajnos ……

    • Varju Gergely  On 2013/07/09 at 9:56 du.

      Tisztelt László!

      Sok szempontból egyet tudok érteni, sok szempontból viszont inkább nem. A hit a prekoncepció, előfeltételezés, előítélet egy sajátos, pozitív fajtája. Amikor valamit nem tudunk, de mégis kiválasztunk egy utat, feltételezve azt, hogy az az út jó és bízunk a sikerben.

      A hithű kommunista nem a materializmusban hisz. Hanem abban, hogy függetlenül a tudomány változó álláspontjától mégis hatékony és jó dolog lesz a piac helyett az államra bízni a szervezést, mert ami szempontot a piac figyelembe vehet azt elvben az állam is figyelembe tudja venni. De amely esetben az állami közbeavatkozás a szabadpiac legelvakultabb hívei szerint is indokolt, egyértelmű az állam által szabályozott gazdaság, az újraelosztás előnye.

      Hisz abban, hogy az újraelosztás alapja nem a meritokrácia, hanem a szolidaritás, és az örökösödés, felhalmozás ebben a rendszerben értelmetlen. Ez javarészt értékekbe vetett hit, és nem racionalitás kérdése. Mert bíznak abban, hogy az ember a közjóért is dolgozni fog, ha egy hiteles szocialista világrendben a közjó az az egyén számára is jó lesz. Feltételezés alapján választott erkölcsi rendezőelvről lesz szó.

      Ha az embereket megkérdezzük mely izmus nevében öltek a legtöbbször, a legtöbbet, a legválogatottabb kegyetlenségek kíséretében, akkor sokan vitatkoznának a “kommunizmus” és a “nácizmus / fasizmus” elsőségét emlegetve. Ellenben sajnos tény, hogy a katolicizmus kezéhez vér tapad. Aki hisz abban, hogy egy eszme rossz megvalósítása az eszme kiforgatói által az egész eszmét, annak valamennyi követőjét visszamenőleg és a jövőre mutatóan elítélhetővé teszi, és egy-egy ilyen bűn okán csak a feketét a gonoszt látja egy eszmerendszerben, annak az első dolga a katolikus egyház betiltása kellene, hogy legyen.

      Helyes hát az elveket (szocializmus, kereszténység, nemzettudat) és azok kiforgatóit, az azokkal visszaélőket elkülönítetten kezelnünk. És az egyes emberek tetteiben is meglátni a jót, a gonoszt, a szükségszerűséget, a választást.

      Hogy valakit jónak vagy gonosznak látunk attól függ, hogy velünk, családunkkal jót vagy rosszat tett. Ha valakinek egy forradalom után a megtorlás a feladata, és mint minden más kommunista rendszerrel szemben, itt is a tömeges kivégzést várta el a “baráti” Szovjetunió akkor felmerül a kérdés, jót vagy rossza tesz az aki különös elvárásokkal áll elő.

      Elvárja, hogy a harcokból, sok halálból hasznot leső emberek álljanak a kivégzendők sorának elején, legyenek kommunista vezetők, vagy egyháziak. Hogy ha a forradalom során történő visszaélések kapcsán kell példa a csőcselék sorsára az látványos legyen. De ezrek helyett legyen elég tucatok kivégzése.

      Eme maroknyi ember kivégzéséhez bizony ő adta a parancsot. Erre könnyű rámutatni, hogy hidegvérű gyilkosság. És egy pillanat alatt mellé lehet tenni, hogy vezetőként is sok dologhoz úgy állt hozzá, ha nem működik az az ő bűne, ha működik a rendszer érdeme. Míg a pártitkár ajándékot kért mindenért, Kádár megsértődött amikor nagy ajándékkal várták. És nem egy olyan vezető családját érte hideg zuhany aki a forradalmat, az ottani erőszakot várakozva nézte végig, hiszen ha a forradalom győz azzal is nyernek, ha veszít azzal is… Mert ugye a hasonló alapon gondolkodó vezetők kerültek a sor elejére. Sokuk még a kivégzésük előtti éjjelen is arról álmodtak, hogy helyre áll a rend. A felbujtók akik sok halálért felelnek felfelé buknak, majd a csőcselékből kivégeznek annyit, amennyit az oroszok kérnek. Nos mikor ők a bitó árnyékában ráébredtek a keserű valóságra, valóban minden erkölcsöt és status quo-t megrengető földöntúli gonosznak látták Kádár-t.

      De vajon, azok a százak akiket egy-egy ilyen helyett ártatlanul végeztetett volna ki a Szovjet a kötelező megtorlás jegyében is így látnák?

      A sztálini államszocializmus bűnei határtalanok. De azt állítani, hogy nekünk kommunistákból is a legalja jutott, amikor Kádár-t pl. sok pozitív vonásért nyugaton az “ellenség” is tisztelte, és az összehasonlításban Sztálin is szerepel, de beszélhetünk akár a szomszédos Románia sorsáról… Amikor a tüntetések letörésének a kínai módszerét is látjuk, amikor az Észak Koreai helyzetet látjuk, amikor… Nos az finoman szólva is gyanús, hogy hazugság. Mint ahogy úgy beállítani ezt, mintha ezek a bűnök egyedülállóak lennének, és nem lett volna mondjuk nácizmus, vagy éppen keresztény emberek között vallási alapú gyilkosság még a 20. században is.

      De ettől még van aki abban bízik, abban hisz, hogy a szocializmus eszméi működnek. A másik ember pedig katolikus. Mert hiszi, hogy minden eddigi ellenére az vezet jóra.

      A hit alapja a saját választásunk, hogy olyan értékek mellett állunk ki, amik kapcsán nem feltétlenül lehetünk biztosak a pozitív kimenetelbe. És eme választás, és az elvek mellett való kiállás fontos. Azaz ahol nincs szabadság, ott nem választhatunk értéket, nincs is miért hinni az adott értékekben, eszmében, tanításban, ott csak elfogadás és alkalmazkodás van.

      Nem azért kell engedélyezni az abortuszt, mert férfi emberként szeretném átélni. Hanem többek között azért, hogy a nő dönthessen. Saját maga dönthessen akár úgy is, hogy ő inkább keresztény emberként nem él a lehetőséggel. Ha az egyház tanításaiból, dogmáiból törvényt csinálunk ezt vesszük el tőle.

      Volt a történelemben egy Jézus nevű ember. Nagyon bölcs ember volt. Talán hallott már róla Ön is. Megkérdezték arról melyik parancsolat a legfontosabb. Ő rögtön kettőt is mondott. Fontos volt a két parancsolat sorrendje? Nem volt, hiszen akkor, ha a két parancsolat közül az egyik fontosabb lenne, csak az lenne a legfontosabb.

      De megkérdezték őt az adókról is. Ő válaszolt. Van aki azt mondja “milyen ügyesen kerülte meg a kérdést”, mintha csak mellébeszélne, kerülné az igaz választ. Sok esetben az egyház is így tesz. Vagy éppen az egyház nevében politizálók. És van aki hisz neki. HIsz abban, hogy Jézus tanításait kell követnünk. És hogy Jézus nem véletlenül vette előrébb az állami törvényeket az egyházi törvényeknél itt.

      Mert ezek elfogadása részben arról is szól, hogy tiszteljük és szeretjük felebarátainkat, részben pedig arról szól, hogy az egyházi törvényeket a hitünk diktálja. Azokat magunk választjuk. Mi hozunk áldozatot azért, mert ezt érezzük jónak, helyesnek. Nem másra kényszerítünk dolgokat, hanem kiállunk a hitünk és elveink mellett.

      Nem így mennek a dolgok. És pontosan látjuk mik azok a “mindkét oldalra jellemző politikai hazugságok” amik ellen Gyurcsány szólt. Amikor ellene beszélünk ezért a beszédért, álságos világot építünk. Mint ahogy Ön a KISZben is tette.

      Ön akkor is félre tette a kereszténységet az előnyök ígéretéért, nem úgy viselkedett mint a hitük mellett kitartó ókeresztények. Azóta is elfelejti miért nem lenne szabad ítélkezni, és ez 2006 kapcsán elvakítja. Azóta is elfelejti mit mondott Jézus az adókról.

      Ön Jézussal és Istennel takarózik. De nem hisz. Ha hinne akkor elfogadná az igazukat. Ön és a post szerzője között az a fő különbség, hogy ő valóban hisz. És akkor is megvallja ezt a hitét, ha az éppen üldözött, vagy a többség szerint szégyenletes. Mert neki van hite. Neki vannak elvei. Nem értek vele egyet. Szerintem a kommunizmus marhaság. De ezért tisztelem. És nem kérdőjelezem meg a hitét.

      Mindenesetre megjegyzem: Általában olyan egy párt amilyenek a választói, támogatói, tagjai. Ahhoz, hogy az MSZMP annyira rossz és gonosz legyen, kellettek azok akik úgy léptek be, hogy némi előnyért szembeköpték a saját elveiket. A legtöbb “meggyőzött” ember akit nem meggyőztek, csak érdekből hazudott egy kis aljasságot, gerinctelenséget, féregséget vitt a pártba.

    • good23  On 2013/07/10 at 3:56 du.

      Tisztelt Szobonya László!
      Én csak azt tudom hogy annak idején azokat büntették akik nem dolgoztak.
      Most pedig lassan azt büntetik aki dolgozik. SŐŐŐŐŐTTTTT. Nem lassan hanem már most büntetik azzal hogy lenyúzzák rólunk az utolsó réteg bőrt is!!!!!!
      154.000 Ft bruttó fizetésemből nettó 105.000Ft-ot kapok ki. Én már ezt büntetésnek veszem azért amiért dolgozok. De ez csak az én véleményem…….

    • Hazler Zsuzsanna  On 2013/11/12 at 9:43 du.

      Tisztelt Szobonya László!
      Az én drága Édesapám első perctől kezdve az MSZMP tagja volt.
      Nagyon nagy párttag volt, míg élt! “szerencsére” /azért tettem idézőjelbe/, mert a választások előtt elhunyt! Ha megélte volna a Fidesz hatalomra jutását, az vitte volna el!
      Én is voltam Kisdobos, Úttörő, Úttörő vezető, KISZ-tag, sőt KISZ titkár is. Sőt a Digép Operációs Bizottságának is a felelős vezetője voltam! Politikusokkal tárgyaltam, de a Pártba nem léptem be. Higgye el, hogy így is tudtam a munkásokért harcolni, amit szívvel lélekkel csináltam. Még az Ifjúsági Parlamenten is rész vettem, mint jegyzőkönyv hitelesítő!
      Abban az időben ez nem volt semmi!!!! Kaptam is fenyegetést rendesen, hogy miért a dolgozó népet védem, és nem a Párt érdekeit! Én már akkor eldöntöttem, hogy a becsületemet nem adom el. Hittem a munkásosztályban, csak a vezetőkben nem!
      Sok mindent láttam, és tapasztaltam. Ezért nem lettem pártag.
      Az Édesapám is nagyon tisztességes ember volt! Soha nem tudták rávenni csalásra, korrupcióra. A véleményét mindig is hangoztatta. Ezért soha nem lett belőle közismert politikus! Belőlem pedig azért nem, mert nem bírta a gyomrom a belső titkos dolgokat! Ezért nem is lehettem az, amit szerettem volna lenni! De nem bántam meg, hogy nyílt szívű, tisztességes ember lettem! Így sem Édesapámnak, sem nekem nem lett vagyonunk! A nagy mostani MSZP még arra sem méltatta szegény Édesapámat, hogy egy köszönő levelet írjon a családnak, amikor elhunyt!
      A lakhelyén az kis pártszervezet, természetesen elbúcsúzott tőle. Az MSZMP megalakulása óta 2009-ig hű tagja volt! Tiszteltem a kitartásáért! Ezt a kitartást szerencsére örököltem tőle, és amiben hiszek, ahhoz hű és kitartó vagyok!
      Még a mai napig sem vagyok egyik Párt tagja sem, de szívesen bemennék a Parlamentbe, hogy egy két embernek a szemébe mondjam amit gondolok!
      Lehet, hogy rossz volt akkor a rendszer, de akkor azt büntették aki nem dolgozott, most meg azt büntetik, aki dolgozik! Orbán “Úrnak” is írtam, de válasz még nem jött, és értem sem jöttek. Legalábbis eddig! Nagyon szívesen szembesítenék egy két embert ott a parlamentben a mai valósággal, mert Ők álomvilágban élnek!

      Hazler Zsuzsanna

  • neduddki  On 2013/07/08 at 10:44 de.

    A levél nagy részével egyet kell,hogy értsek. Viszont az I Világháború utáni eseményeket a levélíró helyében újra átvenném. Ugyanis pontatlan finoman fogalmazva. Az elmúlott rendszert nem kedvelem,igaz ezt sem,igaz családi okom van rá.

    • Alice Ilas  On 2013/07/19 at 11:26 de.

      Szanyi Laszlo!
      “nincs mit enni es nincs mibol megvenni azt a keveset se?!?!?!

      -Kulon szeretnem megkoszonni a Fidesz vezetesenek, hogy Ok meg apaink es anyaik penzen tanultak es mentek kulfoldre, majd mikor hazajottek halabol tonkretettek a rendszert ami jovot biztositott nekik, es a mi generacionktol mar elvettek ezt!

      -Extraban szeretnek kifejezni a halamat nekik, hogy egy olyan orszagban elhetek, aminek nincs allaformaja, nincs alkotmanya, ahol csak az anyagi alapokon tortenik az egyen elbiralasa, ahol jogaim csak papiron vannak, kotelezettsegeim pedig szambavehetetlenek.”

      Ön mar itt tart, hogy nincs mit ennie? De azert azt nem gondolja, hogy ez azert van mert a fidesz nem ad önnek enni és azt se gondolja ugye komolyan hogy mindez azert van mert a nep a fideszt tartotta erdemesnek a kormányzásra 2010-ben . es azt se lehet komolyra venni, hogy az elmult 3 ev alatt tetszet éhezővé válni és az a sok gonoszságot amit fel tetszet sorolni mind mind a fidesz követte el 3 év alatt, akkor ök ezek szerint tudnak valamit, amit a kommunistak nem tudtak 60 ev alatt varázsolni, erdekes… valami azert santit szerintem. az aranyok mindenkeppen.
      Alice

  • Csomor Gábor  On 2013/07/08 at 11:22 de.

    Redevil elvtárs felsorolását szeretném egy kicsit megkérdőjelezni.
    Vona Gábor elvtárs a rendszerváltás idején 11. életévében járta, így megszólítása is legfeljebb Zázrivecz Gábor úttörő kispajtás lehetett. Nehéz elképzelni, hogy 11 évesen az ELTE padjait koptatta volna.
    Úgy gondolom, a felsorolás igazságtartalma igencsak alacsony lehet….

  • blum andrás  On 2013/07/08 at 11:58 de.

    neduki miért kelene átértékelni az első világháboruseseményeket az-az átkos 133nap ami rendelkezésre állt a tanácsköztársaságnak nagyon sok jóléti dolgot valositotak meg nem a komunistáknak köszönhetjük trianont se arrol nem beszélve hogy a trianoni béke diktátumot hortnagy nei két minisztere irta alá ezek tőrténelmi tények hadd ne soroljam fel a ellentengernagy büneit csak a megfelelő dokumentet kell elolvsni hogy minek köszönhte horti hogy nem lett háborus bünös nem fröcsgni a sok baromságot

  • Szakacs Arpad  On 2013/07/08 at 2:05 du.

    Egy hithű kommunista őszinte levele Kövér Lászlóhoz .. és a többi rendszerváltó banditáho:

    Az én első jelentős emlékem a kommunizmusról a következő:

    Az Általános iskolában ahova jártam, Úttörő avatási ünnepségtre készültünk. A névsorolvasás közben rájöttem arra, hogy valamilyen hiba folytán a nevem kimaradt a felavatandók listájáról.
    Akkor 11 évesen, még magam is meglepődtem azon, hogy ettől felszabadultnak érzem magam.
    Nem tiltakoztam, nem fellebbeztem, csak szépen kiballagtam az ünnepség helyszínéről a napos utcára és egy különös öröm érzésével sétáltam hazafelé. Még hallottam a hátam mögött, ahogy az iskolatársaim rázendítenek egy Úttörő dalra.

    Pedig…….. az akkor már elhunyt apám is párttag volt és a nagybátyám is aki akkoriban a Magyar Néphadsereg vezérkarának tagja volt. Mindketten hithű kommunisták voltak. Őszintén hittek a fiatal nemzedék oktatásának fontosságában és dolgozók jólétét biztosító szocializmusban.

    Nagybátyám még a rendszerváltást megelőzően nyugállományba vonult és a szolgálati lakásában maradhatott a családjával együtt, a nemrégiben bekövetkezett haláláig.
    Leánya örökölt tőle egy “békebeli” farmotoros Skodát és egy kicsike telket egy kicsike tó mellet.
    A telket nagybátyám még a hatvanas években vásárolta. Azokat a telkeket egy Pest-megyei TSz mérette ki eladásra, mert a területet mezőgazdasági művelésre alkalmatlannak ítélték.

    A nagybátyám halála elszomorított ugyan, de…..
    Ő mindvégig becsületesen és hivalkodás nélkül élt és dolgozott a már leáldozott rendszerben. Ő továbbra is hitt abban, hogy Magyarország mindenkori vezetőinak a legfontosabb feladata a fiatalok nevelése és a családok jólétének biztosítása kell legyen.
    Ezért mi a rokonai, nagyra becsüljük Őt!

    Mások, a személyét már elfelejtették. A neve még az interneten sem található meg.
    Szerencsére!

    • bagyinka andrás  On 2013/07/09 at 9:43 de.

      A fentiekben leirtak mind tartalmaz igazat akár kommunista akár hazafi jobbos.A lényeg az hogy már évtizedek óta bizonyos világ hatalmi figurák netán a szabad kőmivesek szemet vetettek a kárpát medencére és minden eszközt bevettnek hogy meg kaparintsák és mi ezt nem akarjuk észrevenni.Ehelyett egymás ellen gyűlőlködünk pártokban reménykedünk hogy majd valamelyik megvált minket.Megnyugtatom Magyar honfitársaimat hogy eggyik sem fogja megtenni mert ugy a bal mint a jobb elkötelezte magát a zsarnokoknak csak az egyik szegfű a másik meg narancs mellett.Már az un Árpádház kihalását is mesterségesen a nyugati hatalmak irtották ki.Majd azota is mindenki a mi országunkért illetve annak területeiért uszit illet harcol.Most nem fegyverrel Bankal tőkével történelem hamisitással és ez mind addig is igy lesz még felnem ébredünk és mindnyájan nem fogunk össze hazánkért gyerekeink jővőjéért mert nekik talán még lehet hogy sikerülhet.

  • Majoros László  On 2013/07/08 at 3:28 du.

    Nem igazán értem, mi a baj a KISZ tagsággal… Lehet, hogy tudatosabb voltam a korosztályomnál, de én pontosan azért léptem be, mert tudtam, értettem az ideológiát. Egy olyan világképet, amely majd 200 évig alkalmas iránytűje volt az emberiségnek. És valójában nem tudom, meddig lesznek még követői. Nem sok hasonlót alkottak a történelem során. Tulajdonképpen a nagy világvallásokon kívül egyet sem. Ma már a marxizmust sok tekintetben meghaladta az idő. Sok tételét újra kell gondolni. De sem az előtt, sem azóta nem született olyan társadalmi, gazdasági hipotézis, amely meggyőző valószínűséggel ábrázolná az emberiség, a társadalom és a gazdaság jövőjét, alakulását. Olyan pontossággal, amely keletkezésének korában nem volt elvárható. Ám az idő halad, a világ változik. A valóság és Marx látomása, jövőről alkotott prognózisa között egyre nagyobb a távolság. De ez nem csökkenti munkájának értékét. Csak felszólít arra, hogy folytatni kell. Én azok közé tartozom, akik vállalták ennek a munkának a folytatását. Szilárd alapokról indulhattam. És, végeredményben ugyanoda jutottam, ahová ők: szükségszerűen el kell jönnie egy igazságos, optimális társadalomnak, ha nem is egészen úgy, ahogy ők elképzelték.
    Én már tudom! Ismerem a folyamatot – amennyire a mai korban ismerhető. Elméletem újabb 2-300 évre alkalmas iránytűje lehet az emberiségnek. Utánam pedig, jönnek majd mások, akik folytatják Marx munkáját, amelyhez – úgy érzem – nekem is sikerült hozzátennem valamit.

  • Hetényi Jenő  On 2013/07/08 at 9:13 du.

    Remek!!! most legalább a birka menetben gyaloglók is megtudják az iazságot.
    Rossz embereknek hisznek remélem rájönnek ők is.

  • tibor  On 2013/07/08 at 9:46 du.

    nem politizálok… DE!!! ez a levél írója 5-re vizsgázott előttem igazságból – akiről szó az meg sajnos az ORSZÁGUNK HÁZÁBAN pöffeszkedik dagadt hasával és még dagadtabb fejével – ez a szomorú kedves magyar honfitársaim

  • Sipos Amdras  On 2013/07/08 at 10:44 du.

    remelem,hogy nem a veresiszapos burzsujt avatjatok fel elo szentnek,mert ellentete a Kovernek????

    • Alice Ilas  On 2013/07/19 at 11:35 de.

      de nagyon ugy nez ki, mert ö is kommunista

  • Sárosi Péter  On 2013/07/09 at 5:52 de.

    Teljes mértékben egyetértek Katona Gáborral. Sajnos sokan vannak ilyenek a Fideszben és más “rendszerváltó” pártokban is. Tőle és a hasonló emberektől hányingerem van….Nem az a baj, hogy a történelmi változások hatására valakinek – az időközben tapsztalatai, ismeretei alapján változik a véleménye, álláspontja, -én is másképpen látom a világot, mint 25 évvel ezelőtt – hanem az, hogy nincs erkölcsi alap
    mások bírálatára. Az önkritikának még csak a csírája sincs a az ilyen emberekben.
    Ezt a magatartást mélységesen megvetem!!!

    Sárosi Péter

    • Alice Ilas  On 2013/07/19 at 11:38 de.

      valaki meg mondana mar vegre ki volt az aki vagy kik voltak akik rendszert valtottak magyarorszagon? erdekelne, hogy ki talalta ki, hogy legyen, muszaly rendszert valtani, na ki is volt a tettes, vagy valaki kenyszeritette az orszagot? tudomasom szerint igencsak nem egyertelmu fidesz nem volt meg vona gabor se. kinek allt anyagi erddekeben?

    • Fábián Magdolna  On 2013/07/20 at 8:39 du.

      Sárosi Péter hozzászólásához.Ki nyert a rendszerváltozáson? No ki!A németek, angolok, olaszok stb.Nagymértékben támogatták hazánk kommunista ellenes erőit, bomlasztották az országot.Kiknek a piaca lett Magyarország? Akármit veszek, német, olasz stb.Hová mentek a legjobb orvosok, mérnökök, szakmunkások, Németországba, Angliába, Austriába.Az én és az Önök bérén ingyen tanítattuk a szocializmusba, ezek az országok készen kapták a jól képzett munkaerőt, mi pedig fizethetünk az egészségügybe, hamarosan nem lesz Magyarországon szakember /mert az ingyenes szakmunkásképzést is megszüntették!!!! Megtehették, mert hagyta ez a bírka nép!!!Olyan vezetőink vannak 24 év óta, akik nem az országért, az emberekért dolgoznak, hanem saját zsebüket tömik! Megélhetési politikusok.MIND! 24 év alatt nem tudták beindítani a magyar gazdaságot, mezőgazdaságot, a kis-közép vállalkozásokat megnyomorították a magas adókkal.Ma Magyarországon se szocializmus, se kapítalizmus nincs!!!/ Helyesebben VADKAPITALIZMUS az van!!!!!!!!!!!!Gyilkolás, bankrablás, közvagyon lopás, korrupció.Az nagyhal megeszi a kicsit.Az értelmiségi vezetés olyan pusztítást végzett az országban, amilyet egy háború se.Mindent eladtak, felélték apáink, nagyapáink, és a mi munkánk örökségét! Újat nem hoztak létre /se ipar, se kereskedelem, se mezőgazdaság/ MINDENT KÜLFÖLRŐL veszünk. /minden vackot!!!!!!!!!!Ott ezért van munka.!!!!!!Bérmunkásokká tették a magyar embereket, kűlföldi áruk eladóivá.Egy új , becsületes, a magyar embereket “szolgáló”, Magyarországot gyarapító pártra lenne szükség.A jelenlegi vezetők helye a börtön, és a vagyon elkobzás!!!!!!!A régiek már levizsgáztak, meggazdagodtak /egy baloldali 37 éves vezető 9 ingatlannal, réttel, legelővel nem balodali!!A milliomosok pláne nem.A magyar népnek csak a morzsa jutott, ők pedig egy reggelire anyit költenek, mint a minimálbér!!!!!!!!!!!!Hát ezen kell változtatni!Elég volt a FIDESZ-MSZP marakodásából.A Jobbiktól pedig őrízzen meg bennünket a sors!!!!!!!!!!!!!!!!Az embereket tájékoztatni kell!!!!!!!!!!!!!!!!!!Borzasztóan sok buta ember van!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Éva Kametler  On 2013/07/09 at 7:06 de.

    Nagyszüleimet,édesanyámat terhesen kitelepítették a Hortobágyra,én ott születtem meg és éltem 19 hónapos koromig embertelen körülmények között.Idén már el sem mentem a megemlékezésre,mert az ott elhangzó beszédek csak üres szavak,igérgetések,amik azok is maradnak.Gyomorforgató,arcátlan,dolgok a kormány részéről és úgysem történik semmi,szerencsétlen,tönkre tett embereket csak hitegetik és becsapják.Erre nincs pénze a magyar államnak,pedig csak azt kérnénk vissza amit jogtalanul elvettek.Elszámoltatás sincs ,meg nem is lesz ,mert az a saját felmenőiket érintené.Körül kell nézni a saját környezetünkben és láthatjuk,hogy a volt párttagok gyerekei,rokonai vannak most is ugyanúgy elöl,mint régen,csak most fidesz szinekben.Forognak mint a szélkakasok,hol pártkönyv,hol imakönyv,ami éppen előnyösebb!

    • Alice Ilas  On 2013/07/19 at 11:54 de.

      Igen ez a mi tapasztalatunk is. tisztelet azoknak a keveseknek akik tisztessegesek tudtak maradni az mszmp-ben nem volt könnyu es foleg nem votl kifizetodö. azert kerult ide az orszag meg az egesz kommunista rendszer mert a vezetoik kiloptak a dolgozok szemet is. hol mukodik egy egeszseges kommunista rendszer, kinaban, kubaban nem eszekkoreaban na az lehetne peldakep minden nosztalgiazni hajlamos magyarorszagon rekedt kommunistanak…

  • Szabó Gergely  On 2013/07/09 at 7:47 de.

    Ennyi dühös és frusztrált embert egy rakáson!
    Ennyi butaságot összehordani egymásról. Hozzáteszem ismeretlenül és kíváncsiság nélkül.
    Kövér László MSZMP-tag volt, Kiszes? Kit érdekel? Bárki hiszi még, hogy egy magyar politikusnak akármilyen súlya is lehet az életünkben?
    Jaj a nagy, hithű kommunisták! Jaj a nagy, hithű keresztények!
    Mi keresztények és ti kommunisták ugyanabban szeretnénk hinni: van értelme az életünknek, és tudunk emberek közt élni. (egyelőre úgy tűnik nem)
    Akkor hiszem el, hogy hithű keresztények, vagy kommunisták vagytok, ha szépen odasétáltok egymáshoz, kezet fogtok és azt mondjátok, hogy “nem akarlak kinyírni, békében, együtt akarok élni veled, mert az én álomvilágom nem azt jelenti, hogy te nem vagy, hanem, hogy mindketten jól érezzük benne magunkat.”
    A “levél” írója meg egy, stílustalan, jelentéktelen kis barom, aki elfröcsög valami már ezerszer elfröcsögöttet az igazságaival és tévedéseivel együtt, ti meg, mint hulláról hullára szálló, vijjogó keselyű-horda jól kivijjogjátok magatokat itt is, meg a többi ilyen helyen, pro- és kontra.
    Nem ez az élet! Nem ez Magyarország. Én Horthyt, a katolikus egyházat, Nagy-Magyarországot tisztelem, de nem fogok azzal foglalkozni, hogy a szomszéd néni MSZMP-s volt, mert kurvára nem ezt számít. A frontvonal csak látszólag húzódik köztünk, egész máshol van. Együtt kéne valamit kezdeni ezzel az országgal, nem nyavalyogni, hogy nem működik, közben hihetetlen arroganciával, és primitivizmussal követni az ilyen kis “véleménykéket”. Aki azt állítja magáról, hogy az emberekben hisz, és egyenlőséget szeretne a népek közt, az akár el is kezdhetné. Csak könyörgöm fogadjuk el, hogy nem kell ugyanabban hinnünk!

    Csók, Kitartás, Szabadság, Szebb Jövőt, Előre, Dicsértessék!

    Szabó Gergely

  • Feri  On 2013/07/09 at 9:03 de.

    Meggyőződésem, hogy a múltat nem elfelejteni kell, hanem feldolgozni. Nem kívánok itt most listát írni azokról, akiknek ez nehézséget okoz – nyilvánvalóan az eredeti cikk is ezt támasztja alá. Részben azért se, mert csak szubjektíven tudnék idézni – habár azt is látom, hogy “mindkét oldalon” vannak szép számmal, akik nem tudnak/akarnak a múlttal szembenézni.
    Engem is szólítottak elvtársnak, holott az elveink nem mindenben egyeztek, az egyetem évek alatt is nehéz volt nem KISZ tagnak lenni, amit magamban úgy oldottam fel, hogy találtam értelmes önkéntes munkát és amiatt békén hagytak.
    Összességében számomra kicsit demagógnak hat a kitaníttatásról szóló számonkérés. Nem sok választása volt akkoriban az embernek – és vannak kortársaim szép számmal, akik nem tanulhattak tovább, mert pl. a középiskolai jellemzésükben volt olyan utalás, hogy ideológiailag nem megbízható…
    A gyerekeim generációjában meg olyanok vannak, akik anyagi okokból nem tanulhatnak tovább – már a szülők egy része is hitelcsapdában van és a diákhitelesek többsége valószínűsíthetően kiszolgáltatott helyzetbe kerül.
    Azért tegyük hozzá azt is, hogy az előző rendszer “biztonsága” – mindenkinek volt munkája és mindenki tanulhatott, egy látszólagos biztonság volt. A munkanélküliség gyárkapun belülre került (fizetgettek – dolgozgattunk), Budapesten lakáshoz, telefonhoz jutni még az elvtársaknak se mindig sikerült.
    Most már így több mint 2 évtized után meg merem kockáztatni, hogy attól függetlenül, hogy teljese más világban élünk, nincs LÉNYEGI különbség a két rendszer között (mindamellett, hogy a 90 utáni időket nem is igazán lehetne egységes rendszernek tekinteni, mint ahogy elég jelentős különbségek vannak az első és a második Orbán kormányzás között is…)
    Tehát minkét érában azt látjuk, hogy van egy hatalmi elit, aki megmondja a tutit (néha még a szlogenek is hasonlók), a másként gondolkodókat nagyon nehezen viselik el. A tényeket, az igazságot is igyekeznek a rendszerhez igazítani. Akkor is elvették a földeket, most is elveszik a földeket … és még lehetne sorolni azokat a hasonlóságokat, amik – legalábbis számomra – azt a tanulságot adják, hogy a hatalom bármilyen ideológiát (vagy annak ellentettjét) ki tud sajátítani. Marxot lehet szeretni vagy szidni, de sokmindent igenis jól látott és leírt. A Bibliát lehet szeretni vagy szidni/elutasítani, de az élet igazságait tartalmazza. Ezen igazságok kiforgatása (keresztesháborúk, keresztény kurzus…) nem a Bibliát minősíti, hanem a kiforgatókat!

  • Mendrei  On 2013/07/09 at 11:08 de.

    Pokorny Zoltán soha nem volt a Pedagógusok Szakszervezetének főtitkára, ellenben a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének volt ügyvivője.

    • gabori57  On 2013/07/10 at 10:02 de.

      latom megfogtad a lenyeget!

  • Égerházi Csaba  On 2013/07/09 at 1:24 du.

    Gandhi:”A hatalom a bölcseket is megrészegíti.”

  • Zoltán  On 2013/07/09 at 1:28 du.

    Kedves Mindenki!

    Attól, hogy valaki KISZ tag volt, nem volt “hithű” kommunista. Azokban az időkben úgy juthatott Magyarországon az ember előre, hogy behódolt. Ha valakinek voltak önálló gondolatai, csak az adott rendszeren keresztül tudta megosztani azokat. Lehet, hogy Kövér László pont azért fordított hátat az elvtársaknak, mert belülről látta a rendszert, mi ebben a furcsa? Értem én, hogy magasabb volt az életszínvonal, a mai napig a 60-as, 70-es, 80-as évek “remek” gazdaságpolitikájának a következményeit fizetjük, ez nem pártállás kérdése, hanem matek. Olyan munkahelyen, ahol a tevékenység pl. 100 dolgozó bérét volt képes kitermelni, dolgoztak 150-en. A legtöbb állami cég veszteséget termelt hosszú évekig. A 80-as évek végére évi 30 százalékokat inflálódott a forint, ezek után nekem nem tudják eladni azt, hogy az egy jó rendszer volt! Ez hát az Önök által éltetett rendszer matek része. Persze, jó dolog volt úttörőnek lenni, ezt senki nem kérdőjelezte meg. Beszélhetünk ideológiákról, meg arról, hogy akkor de jó is volt, meg mindenkinek volt munkája. Persze, de ennek ára volt. Nem szeretném érinteni a hátterét a dolgoknak. Amiket leírtam, szerencsére mára egyre több ember számára már érthető, mégis vannak a mai napig sokan, akik azzal hozakodnak elő, hogy akkor jobban éltünk. Ideje lenne ezt a demagóg baromságot félre tenni. Rendben, képzeljük el piciben: pl. egy Család felvesz egy remek, szabad felhasználású hitelt, mondjuk 10 millió forintot. Ebből fél évig mesésen él, majd elfogy a pénz, marad a nagy semmi, utána meg azon sopánkodik, hogy milyen jó is volt. Az, hogy hányas a kabát, adott. A matek adott. Nem értem, hogy ezen mit nem lehet felfogni? Ezzel az írással nem akarom azt mondani, hogy hű de jól mennek most a dolgok, csak hagyjuk már abba a két rendszer összehasonlítását. Vegyük észre, hogy a Földön rengeteg olyan ország van, ami nem szocialista, és remekül megy nekik. Lehet széllel szemben, csak nincs értelme.

    Üdv,

    Zoltán

    • Németh Attila  On 2014/06/16 at 9:20 de.

      Kedves Zoltán!
      Nem értem, mi a baja azzal, hogy egy vállalatnál többen dolgoztak, mint ahány emberre szükség volt? A veszteséget a közösség viselte, ez volt a szocializmus benne. Ma meg a veszteséget egyedül a munkanélküli viseli… Érdemes a két rendszert mégis összehasonlítani. Az árutermelésből fakadó ellentmondásokat mindkettő másként oldja meg. Vagy úgy gondolja, hogy a kapitalizmusban nincsen veszteséges termelés?
      Kifelejti a “matek”-ból, hogy a Nyugat mindent megtett azért, hogy Keleten ne menjenek olyan jól a dolgok.
      Ha egy országnak jól megy a dolga, nem biztos, hogy annak mindenki élvezi az előnyét. Attól függ, melyik osztály az uralkodó, amennyiben osztálytársadalomról van szó.
      Végül nemcsak lehet, hanem kell is “széllel szembe”, különben marad minden a régiben…
      Üdv!
      Attila

  • Császár Mária  On 2013/07/09 at 2:52 du.

    Ahhoz a korosztályhoz tartozok , aki szintén megtapasztalta azokat amit a levél írója .
    Kisdobos , úttörő , KISZ tag.Sokszor visszagondolok arra , hogy ezek miatt értek e , hátrányos dolgok , vagy előnyök , de mindig oda jutok , hogy nem.Akkor azok voltak amik összetartották a fiatalokat .Gyerekként nem foglalkoztunk azzal , hogy ez mennyire kötelező , fiatalként pedig örültünk a szervezett buliknak kirándulásoknak.A létem előtti dolgokról olvastam és hallottam a szüleimtől a nehéz és átélt történésekről.Nagy családból származom.Soha semmit nem kaptunk ingyen.Korán kezdtem dolgozni és mellette végeztem az iskoláimat.Túléltem.Biztos lehetett volna jobban is , de ez jutott és nem is volt tragikus.
    Örülök , hogy nem most vagyok aktív , dolgozó fiatal .
    A mostani fiataloktól megvonták azok az emberek a lehetőségeket , akik a sokat szidott szocializmusba ingyen tanulhattak , volt munkájuk , nyugodtan alapíthattak családot mert biztosított volt a megélhetésük.
    Vagyonokat szednek össze , míg nagyon sok ember a megélhetéséért küzd. Az emberek véleményét figyelmen kívül hagyva , fogadnak el törvényeket , alaptörvényeket.Munkahelyeket szüntetnek meg Bele akarnak szólni a születés szabályozásba.
    Tönkretettek családokat , barátságokat , életeket és közben másokra próbálják hárítani a felelősséget.
    A mi időnkben is voltak hitelek és kölcsönök , mert ugye akkor sem keresett mindenki sokat , de mivel biztosítva volt a munkánk , így tudtuk , meddig is nyújtózkodhatunk.

  • justicia  On 2013/07/09 at 11:10 du.

    Az „elvtársak”

    Kövér László – KISZ titkár, és Magyar Szocialista Munkáspárt Központi Bizottsága és az alá tartozó Társadalompolitikai Intézet munkatársa

    Orbán Viktor; – Gimnáziumi, majd egyetemi KISZ titkár (Orbán apuka párttitkár volt az átkosban.)

    Mikola István – Hazafias Népfront, elnök

    Fónagy János – MSZMP tag

    Vonza András – MSZMP tag

    Szabadi Béla – MSZMP tag, munkásőr

    Varga Mihály – KISZ titkár

    Rogán Antal – KISZ titkár

    Deutsch Tamás – KISZ titkár

    Orbán Győző – párttitkár (Orbán anyuka pedagógusi pályát cserélte fel egy pártbizottsági állásért.)

    Pozsgai Imre – MSZMP KB tag

    Szűrös Mátyás – MSZMP KB tag

    Stumpf István – MSZMP tag, Hazafias Népfront alelnök

    Járai Zsigmond – MSZMP tag, kormánytag, III/2 ügynök

    Matolcsy György – MSZMP tag, III/2 ügynök

    Martonyi János – MSZMP tag, kormánytag, III/2 ügynök

    Ligetvári Ferenc – MSZMP tag

    Chikán Attila – MSZMP tag

    Pintér Sándor – MSZMP titkár.

  • neozsivany  On 2013/07/10 at 7:02 de.

    Nem volna baj, ha a kommunisták is tanulnának némi történelmet. 1919-ben ugyanis ők nem védték, hanem eladták a hazájukat a hatalmuk megőrzése reményében. Rémlik a Felvidék Clemeceau kósza ígéretére való villámgyors kiürítése? Ezt a hadseregben a kommunista élbrancson kívül senki nem helyeselte, pl ezért mondott le Stromfeld is. És őutána kezdtek kilépni az állományból azok a régi katonatisztek, akik hadsereget tudtak kovácsolni a csürhéből, köztük olyan figurák, akiknek neveivel később még találkozunk. Ilyen volt például a Vörös Hadsereg egyik hadosztályparancsnoka, bizonyos Werth Henrik (később 1938-1941-ig a Honvéd Vezérkar főnöke), Stromfeld vezérkarában szolgál egy bizonyos Lakatos Géza (1944-ben miniszterelnök), a székely hadosztály törzsénél szolgál Hautzinger (1924-től Jány) Gusztáv, a Vörös Hadsereg kémelhárítását Dimitrije Sztojakovich (később Sztójay Döme) vezette, ugyanezen az osztályon dolgozott és a délszláv nyilvántartást vezette Knausz (1934-től) Szombathelyi Ferenc, a tüzérségnél szolgál Tutzentaller (később Csatay) Lajos, dandárparancsnokként szolgál Solarcz (1934-től Sónyi) Hugó később a Magyar Királyi Honvédség Főparancsnoka. Mondanom sem kell, hogy egyikük sem mély kommunista meggyőződése hatására lépett be a Vörös Hadseregbe.

    A fehérterror százezres áldozatszámát, talán még maga Pogány József is sokallaná… (ő terjesztette el a kommunista történetírás által kikezdhetetlen szent számként kezelt 5000-es tételt, a mai mértékadó történeti munkák 500 és 1200 közé teszik a fehérterror áldozatainak számát, ami nagyjából megegyezik a vörös terror által elemésztettekkel.)

    A kommunisták jól tennék, ha a történelem mellé tanulnának egy kis irodalmat is, hiszen Ady a fent idézett sorokat nem Horthy-ról, hanem gróf Tisza Istvánról írta. Más kérdés, hogy mennyire okos dolog ezt a verset idézgetni, hiszen Ady-t a személyes gyűlölet motiválta, miközben próbálta Tiszát minél jobban eláztatni. A századelőn ugyanis Ady többször járt Tiszánál (a korábbi politikai ellentéteik ellenére Tisza szívélyesen fogadta, ezért hálából Ady itt még antik jellemnek nevezi a “vad, geszti bolondot”), természetesen pénzt kunyerálni. Aztán egy idő után valószínűleg Tisza megunhatta a pumpolást, mert tett egy elég kemény kijelentést, ráadásul nyilvánosan Ady költészetéről (talán a magyar kultúrán élősködő levéltetűnek nevezhette) és innentől datálódik Ady szenvedélyes gyűlölete Tisza iránt. A költőóriás minden nagysága ellenére ez azért egy szánalmasan kicsinyes mutatvány.

    Mindent összevetve van bírálni való Kövér Lászlón, ez nem képezheti vita tárgyát, de ha ezt valaki hamis történelmi fejtegetéssel, továbbá látványos szépirodalmi kulturálatlansággal teszi, azzal az egész írását diszkreditálja.

  • Mad Max  On 2013/07/10 at 7:26 de.

    Katona Úr! Ön nem tudom, hogy milyen tankönyvből tanulta a történelmet, de az biztos, hogy a Horthy korszakkal kapcsolatos ismeretei finoman fogalmazva is rosszak. Olvassa már el a jobboldalinak éppen nem mondható Romsics Ignác Magyarország története a XX. században című könyvét, oszt utána alkosson véleményt (ha egyáltalán a vörös köd nem akadályozza).
    A tények:
    A Tanácsköztársaság által ígért földosztás elmaradása miatt a földre hiába váró földművesrétegek fokozatosan kiábrándultak a proletárdiktatúrából; a földjüket egy újabb kisajátítástól féltő parasztgazdák pedig fokozatosan szembehelyezkedtek az új rendszerrel. Az elégedetlenkedő parasztok megfélemlítésére, az “osztályellenség” megsemmisítésére, a belső felkelések letörésére terrorista különítményeket hoztak létre (“Lenin-fiúk”), amelyek Szamuely Tibor népbiztos irányítása alá tartoztak. Június második felében parasztgazdák, hadviseltek felkeléssorozata robbant ki a Duna két partján, Kalocsa és Dunapentele között. Szamuely büntetőkülönítménye kegyetlenül leverte és megtorolta a felkeléseket. A tanácsrendszer elleni legnagyobb fegyveres akcióra június 24-én került sor a fővárosban. A ludovikások (tiszti iskolások) megszállták a telefonközpontot, a Dunán monitorok vonultak a pártközpont ellen. A fegyveres próbálkozás azonban elszigetelt maradt, a Vörös Őrség és a hadsereg fővárosi egységei heves tűzharc után rövid idő alatt felszámolták. A vörösterror halálos áldozatainak számát 300-600 közé teszik különféle források.
    A proletárdiktatúra bevezetésére és a Vyx-jegyzék Tanácsköztársaság általi elutasítására Antant szabad kezet adott a szerb, francia, román, cseh intervenciónak. A franciák koncentrált támadás megindítását tervezték. A román haderő április 16-án átlépte a demarkációs vonalat, és a hónap végére elérték a Tisza vonalát, a csehszlovákok pedig elfoglalták Sátoraljaújhelyt, és folytatták az előrenyomulásukat Miskolc, Eger, és Salgótarján irányába. A FK intézkedései nyomán a 40 ezres Vörös Hadsereg 60 ezresre duzzadt, ám a román offenzívát megállítani nem tudta: 1919. május 1-jére a Tiszántúl elveszett.
    1919. május 20-án általános ellentámadásba lendült a Vörös Hadsereg. A tanácsköztársaság hadvezetése 1919 július július 20-án 60 ezer fővel offenzívát indított a románok ellen. A kudarcba fulladt magyar támadást teljes összeomlás követte. A románok ellentámadása folyamatosan hátrálásra kényszerítette a demoralizálódott magyar erőket, így a román hadsereg 1919 július végén szinte akadálytalanul indult meg Budapest bevételére. A főváros végül 1919 augusztus 2 –án került a románok kezére.
    A párizsi békekonferencia 1919 október 23 -án egy brit diplomatát küldött Budapestre, hogy az anarchikus állapotok megszüntetésével, a román csapatok kivonásának megszervezésével és az antant szemében tárgyalóképes magyar kormány megalakításával stabilizálja az országot. A diplomata, akit sir George Clerknek hívtak, hamar rájött arra, hogy az országban három hatalmi tényező alakult ki, melyek közül egyedül a nemzeti sereget kezében tartó Horthy jöhet szóba tárgyalópartnerként. Ezt követően 1919 november 5 –én Horthy összehívta a pártok vezetőit, ahol az egybegyűltek megállapodtak az elkövetkező hónapok feladatairól. Ekkor született döntés arról, hogy a románok távozása után Horthy csapatai élén bevonulhat Budapestre, de ígéretet kell tennie arra, hogy nem alakít ki katonai diktatúrát és elismeri a pártok vezetőiből megalakuló új kormányt. A megbeszélésen arról is megállapodtak, hogy amint lehet választásokat írnak ki, és elküldik megbízottaikat a párizsi békekonferenciára. Horthy bevonulása Budapestre lezárta a fehérterror első – legvéresebbnek tekinthető – 106 napját (1919 augusztus 1 – november 16).

    • Reichart Kornél  On 2013/11/16 at 3:53 du.

      Bizony bizony..! Olvasni kéne mielőtt hangosan kiabálva elkezdjük nyalogatni a sebeinket. Persze a dolgok érzelmi vonatkozásában én is inkább a teljes vagyonelkobzásra szavazok.Még akkor is ha jól tudom hogy ez teljességgel elképzelhetetlen.

      Persze ha mégis hatalomra kerülne egy kemény mag és gyorsan megváltoztatnák az alkotmány amely kimondaná hogy akik munka nélkül lettek milliárdosok azoknak zárolják minden vagyonát és mostantól fogva szakmunkás minimálbérből kell élniük (valahol a Hortobágyon) Ehhez nagyon szívesen aszisztálnék 🙂 🙂 🙂

  • Péter Nagy  On 2013/07/10 at 12:32 du.

    A politika a sátán világa. Ezt mondom én, de erről írt könyvében halála előtt pár évvel Popper Péter is, akit tanácsadóként kértek fel az előző rendszerben, majd utána is.Tehát kellő személyes tapasztalatai voltak.

  • Lyocó  On 2013/07/10 at 4:33 du.

    Hölgyeim és Uraim! Ha jól belegondolnának, rájönnének, hogy kommunizmus utoljára a matriarchátus idején volt (“mindenki SZÜKSÉGLETE szerint vett el az elejtett vadból). Hagyja abba mindenki a komcsizást, hiszen Ők évezredek óta halottak!!!

  • Bagdi Mihály  On 2013/07/11 at 10:44 de.

    És ez a mocsodék aljas banda gyalázza az MSZP -t.

  • Ernesto Vlagyimir  On 2013/07/11 at 12:39 du.

    Szónokol a (meztelen) király: uralkodásom talpköve és legfőbb princípiuma az antikommunizmus!
    ánalmas, ha egy uralkodó hitvallása nem több bármi tagadásánál, de nézzünk szét a birodalmában!
    A kincstár üres, az istenadta nép éhezik, kiszolgáltatott. Csak a leghűségesebbek (vigyázz, a hű nem az idióta szinonimája!) menetelnek a palota körül, óbégatván: éljen a király, s talán nekik több is jut az uralkodói kegyből.
    A kancellár elmebeteg, a nádor becstelen, a főispán csak a saját boldogulásával törődik, a királyi tanács tagjait, csakúgy, mint az udvari bolondokat az alkalmatlanságuk teszi alkalmassá magas tisztségük viselésére. No és feltétlen alázatuk.
    A környező országok népe csodálkozva utálkozik (vagy utálkozva csodálkozik): bolond ez a király?
    De ettől nem lesz jobb a kétségbeesett alattvalóknak. A király pártütést gyanít (Conspiratio in regnum), de gonosz természete miatt nem talál szövetségesre. A látnok uralkodásának végét jósolja…
    Tehát ez lenne az antikommunizmus, a király vezérlő elve – a józan ész, a tisztesség, a közös érdekek tagadása?!
    Hát, eddig nem voltam biztos benne, de akkor én kommunista vagyok! http://erybalazs.blog.hu/2012/05/11/eljen_a_kommunizmus

  • Léránt Károly  On 2013/07/12 at 8:18 de.

    Hát azért ezt a népet ilyen módon lenézni, semmibe venni, a még itt maradt leszármazottaknak a hihetetlen káromlásának és mocskolódásának kitenni, azt hiszem elég bátor dolog.
    A helyenként már nyomdafestéket sem tűrő gaz átkozódásoktól, a gyilkosságba való uszításig itt minden előfordul.
    Hát ez az embertípus nem gondolja, hogy ilyen gyűlölködő emberekkel társadalmat építeni nem lehet?
    Arról nem is beszélve, hogy tele van az írásaik tárgyi tévedésekkel, hamisításokkal, hazugságokkal, hogy ne mondjam helyesírási hibákkal, csakhogy a vélt igazuknak helyt adhassanak.
    Összefogásról, megbékélésről és hasonlókról beszélni akkor, amikor a másik felet nem meggyőzni, hanem megsemmisíteni akarják és ezekről papolnak, hát így biztosan nem fog menni.
    Itt már régen nem Orbán Viktorról van szó hölgyeim és uraim, hanem az elvesztett konc visszaszerzése, de mindenáron! És ezért semmi se drága. Csak hogy ezzel emberek millióit is – hála Istennek – elfordítják, nem csak a politikától, de még az esetlegesen rájuk szavazóktól is az ilyen típusú magatartást gyakorlók. Persze ezt sajnálom én a legkevésbé.
    Az emberek nagy része már nem kíváncsi a gyűlöletre, az állandósult háborúra, ők már nyugalomban szeretnék életüket élni.
    Nagy részük már tisztában van azzal, hogy mi a jó neki, mi a hazaárulás, mi az hogy jobban él, mi az hogy egyre többnek van munkája, “bőrén” és pénztárcáján érzi, hogy kevesebbet fizet a rezsiért, hogy csak a baloldalon hallja ezeket a gyűlöletre felhívásokat, /mert más érv már nincs/ stb.
    A baloldalnak mindig csak az ellenségkép volt a “fegyvere”, soha megoldást nem tudott javasolni, csak amit a jobboldal helyre tett, azt felélni tudta. Nagy érdem, nem mondom.
    Itt akár be is fejezhetném, de azért egyet tudnék még javasolni az ilyen és efféleképp gondolkodó és megszólaló honfitársaimnak, próbálják meg a gyűlöletüket mérsékelni, az embertársaikat emberszámba venni, mert a legnagyobb problémájuk e két dolog körül forog.
    Higgyék el, hogy ennek a csodálatos országnak senki sem akar rosszat, – legalább is azok nem, akik most a hatalmat gyakorolják – s a benne élőknek is csak a jobb életükért tesznek és dolgoznak.

    Zalaegerszegről egy olvasójuk

  • Póka László  On 2013/07/12 at 1:59 du.

    Ha nem is a múltját, de a jelenét rendesen a fejére olvastuk:
    június 1:



    Július 9:

    HAjrá!

  • Lévai József  On 2013/07/14 at 10:18 de.

    Volt már a világtörténelembe olyan hogy mindenkinek jó legyen?-ez csak egy egyszerű kérdés

  • emese  On 2013/07/15 at 6:32 du.

    Én nem szeretnék senkivel vitatkozni,de nem unjátok még ezt a sok köpködést?Jövőre már a másikat fogjátok szidni,utána a következőt!Így megy már 25 éve.Marha unalmas már!Kinek a kije,mit csinált ekkor,és ekkor,ezt mondta,oda járt,stb…Persze ti egytől-egyig tökéletesek vagytok,mindent tudtok,mindent láttatok mindenkiről!Csak 1 kérdésem lenne,ha valaki a Kádári időkben politikát szeretett volna tanulni,hol a jó fenében tehette volna ezt meg máshol?De ha másra nem is jó ez az egész,legalább arra igen,hogy ti jól elszórakoztassátok magatokat!Csak,nehogy infarktus legyen a vége.Vigyázzatok magatokra.üdv.

  • Erzsébet Anna Margit  On 2013/07/27 at 5:01 de.

    Reméljük mindannyian eljön az igazság órája. Bízva bízzunk, csak az a baj, hogy addig mindent kifosztanak.

    • Fábián Magdolna  On 2013/07/27 at 8:17 de.

      Az a baj, hogy a rendőrség a hatalom szolgája, és nem a REND ŐRE!!!!!!!!!!A cseheket tisztelem, mert volt bátorsága a RENDŐRSÉGNEK!!!!!!!!a korropt Kormány elkergetni!!!A magyar nép nagyon buta, és gyáva!!!!!!!!!!!!Most ROGÁN /a kis senki, aki soha nem dolgozott, semmi érdeme nincs!!!/ Eteti az embereket, hogy a bankadóból, ha a Kormány ha csökkentené /helyesebben a Bankok/ a külön számlán gyűjtött tartozásokat, az a Bankok segítése lenne.!!!!!!!!!!!!!A különszámlán a szegények gyűjtik a pénzt, /életük végéig fizethetnek!/ mert, nem bírták fizetni a magas törlesztést!!!!!!!A tartozást csak Kósa /6O millió Ft/ és a FIDESZES haverok tudták kifizetni, akik kirabolták az országot, és milliós pelenka tartót vesznek, a mi pénzünkből! A FIDESZBE hülye jogászo ülnek, akiknek fogalmuk sincs a közgazdasági dolgokról!!!!!!!!!!!!VIKTOR egy hadseregnyi tanácsadót fizet a mi pénzünkből!!!!!!! Közgazdasági Egyetemre iratkozzon be /igaz ez most nem ingyenes, mint a szocializmusban, amikor ingyen jogi diplomát szerzett!!!!!!!!!!Uralkodhatnak, mert hagyjuk, és az ellenzék, gyáva, gyenge, és tele a zsebük,hasuk.!!!!

  • Charles KELEMEN  On 2013/08/29 at 3:26 du.

    Ami a tragédiát csak súlyosbítja, hogy az igen szerény képességét is a saját érdeke megvédésére fordítja.

  • Jancsika  On 2013/11/12 at 2:29 de.

    Csak érdeklődnék…..Volt más párt is az MSZMP-n kivúl amibe be lehetett volna akkoriban lépni?..Nem értem egyes hozzá szólók felháborodását!

  • reine  On 2013/11/14 at 9:30 du.

    Lehet, hogy igaz amit Kövérről ír ez a ” hithű kommunista “. Viszont amit a történelemről, az I. világháború utáni időkről és Horthy Miklósről állít, az mind hazugság. Épp ezért ez a ” hithű kommunista ” saját magáról is bizonyítványt állított ki, mégpedig a legrosszabbat. Semmivel sem jobb annál, akit vérben forgó szemekkel és alpári módon szid. Amennyire őszinte, annyira hazug is. Mint az összes ” hithű kommunista “.

  • Szabó Viktor  On 2013/11/23 at 8:55 du.

    Hűha….Mondom ezt, miután elolvastam pár hozzászólást…Legtöbbje fröcsög a tehetetlen és engesztelhetetlen gyűlölettől. Én kárpátaljai magyar vagyok, 35 éves, úgyhogy van egy kevés tapasztalatom a “kommunistázással” kapcsolatban.
    Szüleim, akik egy magas rangú református kör tagjai, sokat meséltek arról az időről. amikor Én még nem is voltam. Egyik rokonomat, aki már sajnos nem él, elhurcolták a Gulágra, csak azért mert erősen hitt a vallásában. Apámat, anyámat ezen rokonom miatt nem is igazán próbálták beléptetni a pártba, ugyanis veszélyes elemként tartották őket számon, szóval “megúszták” a besorozást.
    Ennek ellenére nem tudom hibáztatni, se a jobb, se a baloldali politikust, aki bármilyen módon kapcsolatban volt a kommunista párttal. A családom érdekében én akár az Ördöggel is lepaktáltam volna, csak élhessenek nyugodtan és békében. Lehet hogy ez a betyárbajszos hapsi is ezt tette? Ki tudhatja? Ezek után megérdemelném Én is a halálbüntetést?
    Ez volt a másik, ami elszórakoztatott, a halálbüntetés. Amerikában, ahol jó pár államban még mindig zajlanak méreg, vagy villamosszék általi kivégzések, több tucat alkalommal kiderült, hogy akit kivégeztek, ártatlan volt, lásd a modern DNS vizsgálatok elterjedését. Uram-Atyám, több tucat, ártatlan ember…Lehet, hogy volt némi vaj a füle mögött, de most kivégezni egy embert, mert éppen ott volt a gyilkosság helyszínén, és elemelt pár értékes holmit? Miért szüntették meg Amerikában a golyó általi kivégzést? Egy érdekesség: Akit erre a halálnemre ítéltek, azt 3 ember lőtte meg, kb. két méteres távolságból. De csak az egyik fegyverben volt éles töltény. Pár esetben, mikor kiderült egy utólagos vizsgálattal az illető ártatlansága, a hóhérok közül többen öngyilkosok lettek. Vajon miért, nem is értem….Szóval nem egy, hanem több ártatlan is megfizetett….
    Na és végül a fizetés. Sokan a bankokat (is) hibáztatják. Erről is csak szigorúan magánvélemény: Szüleim már akkor is kerülték a svájci frank alapú hiteleket, mert már akkor is ingadozott, szóval aki nem volt teljesen hülye, az úgy menekült ettől a lehetőségtől, mint annak a rendje. Akkor meg miért nem az a hülye, aki ebbe belevágott?

    • Csasztuska  On 2014/07/30 at 12:26 du.

      Nono, nem egészen így van…a bankokat hagyjuk, meg a hülyéket. Én támogatom a halálbüntetést egyértelmű esetekben, pláne a gyilkosságot előre kitervelt és aljas indokból.

      Kádár alatt megkapta a magáét az aki “rendetlen volt”, most “csak” egyszerűen tönkreteszik, kifosztják Kövérék azt, aki nem tetszik nekik. Kőkemény diktatúra van, amely még rosszabb is lehet ( lesz is ).

  • Tibor  On 2013/11/25 at 8:28 du.

    Aki gazembert kiált, Ő a legnagyobb gazember! Az élet már ilyen.

  • Dr.Pálfi József  On 2013/12/02 at 8:28 du.

    Tisztelt Katona Úr!
    Nyílt levelét csak most tudtam elolvasni, mivel csak most ért el hozzám.
    Pár gondolatom volna az Ön által leírtakhoz.
    Egyet tudok érteni az állításaival(a hozzá szólókéval is). Szeretném felhívni a figyelmét egy 1948 ban kiadott brossurára, amelyet “Dr. Andics Erzsébet: Ellenforradalom és Bethleni konszolidáció. címmel állított össze hiteles dokumentumok alapján, amelyet a jelenlegi “vezetőink” nem ismernek, és ezek hiányában Horthy (és társai) cselekedeteit kívánták elismertetni velünk. Ebben a brossurában leírja, hogy milyen rémtetteket követtek el a Dunántúl egyéb helységeiben, amíg megvárta, hogy a Románok kivonuljanak Budapestről, és megkezdhessék “áldásos tevékenységüket” Aki kíváncsi ezekre a “dolgokra” megtalálhatja a:

    Magyar Törvénytár 1922-1929 kötetei
    Apponyi Albert gr. Emlékirataim Bp.1922
    Bőhm Vilmos: Két forradalom tűzében . München 1923
    Gratz Gusztáv: A forradalmak kora Bp.1935, Rákosi-per Bp.1935Garami Ernő: Forrongó Magyarország. Wien 1922
    Jászi Oszkár: Magyar Kálvária
    Kelemen Béla: Adalékok a szegedi ellenforradalmi kormány történetéhez. Szeged 1923
    Peidl Gyula: Kik hívták be a románokat Budapestre? Bp. 1922
    Beniczky Ödön (belügyminiszter 1920)vallomása. Az Ujság 1925. május 31

    és folytattatnám a sort tovább, de nem teszem, ahogy a mese mondja: aki nem hiszi járjon utána.
    A koromnál fogva Én is voltam kisdobos, úttörő, KISZ tag, Ifjúgárdista is, sőt az MSZMP- nek is tagja voltam, és nem az előnyök miatt, hanem mert Én akartam, amit nem szégyenlek, sőt büszke is vagyok, mert akkor sok embert megismertem, hasonló fiatalokat, akik akkor úgy gondoltuk, hogy ez a helyes út. Helyesnek tartottuk, mert volt lehetőségünk dolgozni, mellette tanulni, sőt szórakozásra is maradt időnk és energiánk. Nem csavarogtunk, nem drogoztunk, de egymást segítettük, amennyiben volt lehetőségünk. Az Én álláspontom szerint a visszapillantó tükrét mindenkinek időnként meg kéne tisztítani, és azt a tükröt is amibe nap nap után belenéz anélkül, hogy (amit lát benne) azt le ne köpködné. Sajnos ez csak egy idősebb generáció teszi meg, de abból sem mindenki, akiknek kellene. Véleményem szerint sokan visszahoznák az un.”Kádárrendszert” bár sok hibája volt, de ugyan annyi, ha nem több jó oldala is. Az államigazgatásba dolgoztam amikor az un. rendszerváltás megtörtént, és az azt követő vezetés megkövetelte, hogy mindenki hagyjon fel a – bármilyen – párt tagságával, mert nem egyeztethető össze a megváltozott helyzettel. Többen ezt tudomásul vettük, mert ha nem akkor az állásunkról, megélhetésünkről lemondhattunk. Ennek értelmében Én is megalkuvó voltam, igaz volt két kiskorú gyermekem, akiket el kellett tartanom. Ma már ez elképzelhetetlen tudom, mert a fiatalok nagy része nem tud elhelyezkedni, így nincs is mit féltenie. A fiataloknak azon töredéke akiknek nem kell egzisztenciális gondokkal küzdeni, azoknak a szülők (akik ma a politikai elithez tartoznak, illetve hold udvarába) mutatnak követendő példát, a sógor-komaság, a protekció kihasználására a megélhetésük kapcsán.
    Nagyon merem remélni, hogy még megérem azt az időt, hogy ez a helyzet megváltozzon, és ne keljen nap mint nap a “felhatalmazás alapján”, az állami maszlagot hallgatnom.

    Tisztelettel: Dr. Pálfi József

  • Balogh S.Attila  On 2014/06/10 at 8:50 de.

    Tisztelt Hölgyek és Urak!
    Bár én a 45-évemmel fiatalnak számítok de véleményem szerint a mai politikai és közéletben nincs olyan ember aki valamilyen formában ne lett volna haszonélvezője és részese az előző rendszernek. A tények makacs dolgok,lehet tagadni de felesleges! A nagyobb baj az hogy ezen urak jelenlegi tevékenységeikkel nép és haza ellenes dolgokat követnek el! Azon persze lehet vitatkozni hogy döntéseik melyekkel kárt okoznak miért születnek,de hogy kárt okoznak az bizonyos. Én azt látom és érzem a leg vérlázítóbbnak hogy ezen urak nagy része a politizáláson kívül soha semmi más tevékenységet nem végzett és csak a látható vagyonosodásuk nagyobb mint amit becsületes úton a jövedelmükből megszerezhettek volna. Na ez az amit vizsgálni kellene és nem a múltat hiszen itt van fogás rajtuk és ezt kellene hirdetni minél szélesebb körben!!
    Köszönöm a figyelmet!

  • Abonyi Peti  On 2014/06/25 at 8:24 du.

    KALKUTTAI TERÉZ ANYA mondta: Ha mindenki tisztára söpörné asaját udvarát, az egész világ tiszta lenne!!!!Értelmezze mindenki!!!Akinek nem inge ne viselje,akinek igen az öltözzön!!!Peti

  • Kata  On 2013/11/13 at 1:20 du.

    Hála Isten,még idöbe észrevette Kövér lászló ur,hogy minden hazugság amit akkor tanitottak!Akkor nem volt választási,lehetöség!De mikor volt rögtön rájött,hogy hol a helye!Ez nem bün!De nemvált haza árulóvá,és nem akarta azt a rendszert,aminek a szava hazugságokból ál,és kegyet lenségekből!Ki a diktatura!?Ki zárta ki a nemzeti ünnepekböl a népet?Ki lövetett a saját népére,méghozzá gumilövedékkel is!Kik csinálták?Miért kelet a cumis üvegeket is át nézni?Akkor ki a Diktatura!!?

Trackbacks

Hozzászólás a(z) Csomor Gábor bejegyzéshez Kilépés a válaszból